موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
238836
۰۴ مرداد ۱۴۰۰

قابلیت تزریق واکسن مشترک ایران و کوبا به کودکان

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن مشترک ایران و کوبا می‌تواند همزمان با جهش‌های مختلف مبارزه کند و قابلیت تزریق به افراد زیر ۱۸ سال را دارد.

به گزارش کودک پرس ، رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن مشترک ایران و کوبا می‌تواند همزمان با جهش‌های مختلف مبارزه کند و قابلیت تزریق به افراد زیر ۱۸ سال را دارد.

علیرضا بیگلری در حاشیه نشست پروفسور ویسنته ورث، رییس موسسه فینلای کوبابا وزیر بهداشت و معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با موضوع واکسن تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن مشترک ایران و کوبا می‌تواند همزمان با جهش‌های مختلف مبارزه کند و قابلیت تزریق به افراد زیر ۱۸ سال دارد.

وی افزود: در حال پایان کار آزمایی‌ها در هر دو کشور هستیم که نتایج بسیار خوبی داشته بطوری که در مقابله با جهش‌های ویروس بخوبی مقابله کرده است.

وی ادامه داد: نتایج کار آزمایی‌ها نشان می‌دهد ۹۱ و ۲ دهم درصد در مقابل جهش‌های مختلف که در کوبا عمدتا جهش‌های آفریقای جنوبی و کالیفرنیایی که بدترین نوع ویروس هستند موفق بوده است.

وی افزود:کسانی که از این واکسن استفاده کردند صد در صد از مرگ و میر و بیماری شدید محافظت شدند.

بیگلری افزود: علاوه بر اینکه این واکسن برای افراد زیر ۱۸ سال قابل استعمال است می‌تواند یادآور این واکسن سیستم ایمنی کسانی که قبلا کرونا گرفته اند را فعال کند ضمن اینکه این واکسن می‌تواند یادآور واکسن‌های دیگر هم باشد.

رییس انسیتوپاستور ایران در ادامه درباره ویژگی‌های واکسن مشترک ایران و کوبا گفت: با توجه به قابلیت‌های این واکسن درخواست‌های جهانی از این واکسن روز به روز بیشتر می‌شود، زیرا تنها واکسن دنیاست که می‌تواند با چند جهش بطور همزمان مبارزه کند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار