موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
238807
۰۳ مرداد ۱۴۰۰

آنتی‌بادی کرونا تا چهارماه در بدن کودکان باقی می ماند

نتایج تحقیق جدید نشان داد ماندگاری آنتی‌بادی کرونا تا چهار ماه بعد از بهبودی در بدن کودکان ماندگار است.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از نشنال نیوز محققان دانشگاه دوک ایالات‌ متحده هیچ تفاوتی در پاسخ آنتی‌بادی چهار ماه پس از بهبودی کودکان مشاهده نکردند. کارشناسان از این نتایج استقبال کردند زیرا افراد زیر ۱۲ سال هنوز نمی‌توانند واکسینه شوند.

در این تحقیق پاسخ به ویروس کرونا در ۶۹ کودک و بزرگسال آزمایش شد و با نتایج واکنش در بزرگسالان مورد مقایسه قرار گرفت. البته در این تحقیق فقط افراد بدون علامت یا افراد مبتلا به کووید خفیف مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج این تحقیق به‌طور بالقوه به این معنی است که واکسیناسیون زیر ۱۲ سال ممکن است حتی در کودکان محافظت بیشتری در برابر کرونا ایجاد کند.

به گفته دانشمندان به این دلیل که هنوز نمی‌توان کودکان زیر ۱۲ سال را علیه ویروس واکسینه کرد، این یافته‌ دلگرم‌کننده است.

محققان نتایج پاسخ‌های ایمنی کودکان و بزرگسالان مبتلا به ویروس را مورد مقایسه قرار دادند و مشخص شد همه کودکان، صرف‌نظر از سن در ۲ ماه و چهار ماه پس از عفونت، آنتی‌بادی معادل یا کمی بالاتر از بزرگسالان داشتند.

در حال حاضر واکسن‌ها فقط برای کودکان بالای ۱۲ سال تایید شده‌ است؛ آزمایش‌های شرکت مدرنا و فایزر در ماه مارس برای واکسن در گروه‌های جوان انجام شد و انتظار می‌رود نتایج طی چند هفته اعلام شود.

مرکز کنترل بیماری ایالات‌متحده توصیه می‌کند که هر فرد ۱۲ ساله و بالاتر باید واکسن دریافت کند تا در برابر کووید-۱۹ محافظت شود.

در همین حال آزمایش امارات متحده عربی نیز در مورد واکسن سینوفارم در بین کودکان ۳ تا ۱۷ سال ادامه دارد. مقامات گفتند که این مطالعه توسط وزارت بهداشت تایید شده است.

ابوظبی در حال کنترل پاسخ ایمنی در ۹۰۰ کودک واکسینه شده از ملیت‌های مختلف است که به‌ زودی یک واکسیناسیون بزرگ را آماده می‌کند. این تحقیق در حالی صورت می‌گیرد که جهش‌های ویروسی در سطح جهان منجر به افزایش تعداد موارد مثبت ابتلا به کووید از جمله بین کودکان و شدت علائم آنان شده است.

نتایج حاصل از تحقیق ایالات‌متحده نشان می‌دهد که واکسیناسیون کودکان خردسال در برابر کووید-۱۹ می‌تواند میزان محافظت مشابه یا بیشتری نسبت به بزرگسالان ایجاد کند.

ژنوویو فودا، دانشیار متخصص اطفال و میکروب‌شناسی در دانشگاه دوک، در این خصوص گفت: این تحقیق دیدگاهی در مورد واکنش‌های ویروسی کودکان ارائه کرده است.

وی ادامه داد: بیشتر تحقیقات در مورد پاسخ‌های ایمنی کودکان به سارس-کوو-۲(SARS-CoV-۲) روی بیماران بستری شده با سندرم التهابی شدید کووید-۱۹ یا چند سیستمی در کودکان(MIS-C) متمرکز شده یا ایمنی را فقط در هنگام عفونت حاد ارزیابی کرده‌اند.

این تحقیق اطلاعات مهمی را ارائه می‌دهد که پاسخ‌های ایمنی اختصاصی سارس-کوو-۲ صرف‌نظر از شدت بیماری ممکن است با گذشت زمان در کودکان و نوجوانان کندتر شود.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار