موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
238804
۰۳ مرداد ۱۴۰۰

کرونا دلتا خطری در کمین کودکان و نوجوانان

دکتری ویروس‌شناسی پزشکی گفت: ویروس کرونا دلتا با افزایش قدرت بیماری‌زایی همه گروه‌های جمعیتی از جمله کودکان و نوجوانان را هم درگیر می‌کند.

به گزارش کودک پرس ،دکتری ویروس‌شناسی پزشکی گفت: ویروس کرونا دلتا با افزایش قدرت بیماری‌زایی همه گروه‌های جمعیتی از جمله کودکان و نوجوانان را هم درگیر می‌کند.
مهرداد روانشاد افزود: ویروس کرونا با گذشت زمان و تکثر در جوامع انسانی دچار موتاسیون (جهش) و تغییر می‌شود.
وی تصریح کرد: این تغییرات عمدتا در قسمت اتصال ویروس به سلول میزبان بیشتر است، زیرا ویروس کرونا در صدد سازگار شدن با شرایط بدن انسان است.
روانشاد اضافه کرد: در واقع ویروس کرونا با تغییر ساختار به دنبال تشدید قدرت عفونی‌زایی است و به دنبال این هدف در کشور‌ها با اقوام و ملل متعدد تغییر شکل می‌دهد. سازمان بهداشت جهانی تاکنون جهش این ویروس را با نام کشور‌ها معرفی می‌کرد، اما به احترام ملل مختلف امروز این موتاسیون براساس حروف الفبا نامگذاری می‌شود.
این استاد علوم پزشکی ادامه داد: جهش این ویروس در هند هم که این روز‌ها تحت عنوان کرونا دلتا شناخته می‌شود، قدرت اتصال به سول‌های انسانی را افزایش داده است.
وی توضیح داد: طبیعتا با افزایش قدرت چسبندگی، قدرت بیماری‌زایی نیز تشدید شده و می‌تواند تمامی گروه‌های جمعیتی از جمله کودکان و نوجوانان را نیز درگیر کند.
روانشاد گفت: پیش از این جهش و شیوع کرونا دلتا، کودکان ونوجوانان عمدتا ناقل بی‌علامت بوده و صرفا بیماری را منتقل می‌کردند، اما ویروس کرونا دلتا علاوه بر بزرگسالان، کودکان ونوجوانان را نیز (همراه با بروز علائم بالینی) درگیر می‌کند.
به گفته این پزشک ویروس‌شناس، کرونا دلتا اغلب با علائم بالینی بیماری ظهور می‌کند و بروز ناقل خاموش در این نوع موتاسیون کمتر از انواع قبلی بیماری است.
ویروس کرونا دلتا نخستین بار در هند شناسایی و تاکنون در ۸۰ کشور جهان یافت شده است. سازمان جهانی بهداشت گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا را براساس حروف الفبای یونانی نامگذاری و گونه یافت‌شده در هند را دلتا نامیده است.
علائم کرونا دلتا مشابه سرماخوردگی است و عمدتا با آب‌ریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد بروز می‌یابد.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار