موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
238777
۰۲ مرداد ۱۴۰۰

ویروس دلتا کرونا در میان کودکان آمریکایی شیوع پیدا کرد

منابع رسمی در آمریکا از ابتلای روزانه حدود ۶۰ هزار نفر به سویه دلتا کرونا به ویژه در میان کودکان در این کشور خبر دادند.

به گزارش کودک پرس ،تلویزیون ای بی سی نیوز آمریکا از شیوع مجدد کرونا در میان شهروندان آمریکایی به ویژه در میان کودکان این کشور خبر داد.
بنابر این گزارش، افزایش شمار مبتلایان به کرونا به علت شیوع گونه جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا در مناطق مختلف آمریکا نگرانی‌ها را تشدید کرده است.

بازگشت دلتا ویروس
گونه دلتای کرونا نه تنها افراد واکسینه نشده بلکه افراد واکسینه شده را هم مبتلا می‌کند. در روز‌های اخیر بسیاری از کسانی که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های آمریکا بستری شده اند جوان و کم سن و سال بوده اند و تاکنون هم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند.
شمار مبتلایان جدید کرونا در آمریکا روزانه حدود ۳۵ هزار نفر افزایش می‌یابد. موارد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا در حالی افزایش می‌یابد که مدارس در منطقه آریزونا بازگشایی شده اند و بار دیگر بحث و گفتگو‌ها درباره لزوم استفاده از ماسک در مدارس آمریکا تشدید شده است.
هشدار به الزامی بودن ماسک زدن کودکان بالای دوسال
آکادمی بیماری‌های کودکان در آمریکا هم توصیه کرده است که همه کودکان و افراد بزرگسال در مدارس از ماسک استفاده بکنند حتی کسانی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند. اما والدین کودکان آمریکایی درباره این موضوع دیدگاه‌های متفاوتی با هم دارند.
تاکنون بیش از ۱۸۶ میلیون آمریکایی حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند که شامل ۶۵/۸ درصد از جمعیت بالای بیست سال این کشور می‌شود.
حمله سویه دلتا به کودکان
خبرنگاراین شبکه افزود: اکنون نگرانی‌ها بیشتر درباره کودکانی است که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند. در طول هفته گذشته حدود ۲۳ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در میان کودکان آمریکا در مناطق مختلف این کشور ثبت شد. این میزان ابتلای کودکان به کرونا در آمریکا دو برابر بیشتر از تعداد کودکانی است که در اواخر ژوئن در این کشور به کرونا مبتلا شده بودند. اخیرا یک کودک پنج ساله در منطقه جورجیا به علت ابتلا به کرونا جان باخت. در سراسر آمریکا حدود ۲۲ هزار تن به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند. یکی از پزشکان در بیمارستان آلاباما به وی گفته است با افراد جوان بسیاری در بیمارستان مواجه می‌شود که وضع سلامتی شان به علت ابتلا به کرونا وخیم است و از وی التماس می‌کنند که به آن‌ها واکسن تزریق کند. اما وی به آن‌ها می‌گوید اکنون دیگر برای تزریق واکسن خیلی شده است.
اکنون گونه جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا عامل ابتلای بیش از ۸۳ درصد از بیماران کرونایی در آمریکا است.
در ایالت ماساچوست هم مسئولان اعلام کردند؛ بخشی از کسانی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند به گونه جدید این ویروس موسوم به دلتا مبتلا شده اند. البته کسانی که واکسن کرونا را دریافت کرده اند نشانه‌های بیماری آن‌ها ضعیف‌تر است.
برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار