238719
۳۱ تیر ۱۴۰۰

اصفهان | اجرای مانور خیابانی” شهری برای کودکان”

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: در راستای اهداف و برنامه‌های مصوب شهر دوستدار کودک و با توجه به لزوم آگاهی بخشی به خانواده‌ها در مورد حقوق کودک و ترویج فرهنگ رفتار با کودکان، مانور خیابانی” شهری برای کودکان” طی پنج روز در سطح شهر اجرا می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،سید احمد حسینی‌نیا اظهار کرد: شهر دوستدار کودک ناگزیر شهری حق مدار است و هر آنچه از بافت شهری، ساختارها و مقررات موجود در یک شهر مبتنی بر استانداردهای دوستدار کودک تدارک دیده می‌شود در تلاش برای تحقق حقی از حقوق کودکان همچون حق بازی، شادی، داشتن امنیت و سلامت و حق آموزش است.

وی افزود: شهرداری اصفهان بر این باور است شهر بستر تحقق حقوق بشر است و تامین حقوق کودک نیز به عنوان بخش لاینفکی از حقوق بشر از مهمترین رئوس راهبردی برای برنامه‌ریزی و اقدامات شهری است.

معاون شهر سازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: چشم‌انداز برنامه اجرایی شهر دوستدار کودک، ایجاد شهری است با مشارکت اجتماعی کودکان، عادلانه و بدون تبعیض و قابل دسترس برای کودکان، ایمن و امن، خانواده محور دارای کودکان و والدین آگاه، مشارکت‌جو با تعاملات اجتماعی گسترده که کودکان آن ارزشمند و محترم تلقی شده، با آن‌ها مشورت می‌شود و زمینه‌های شکوفایی استعداد کودکان فراهم است.

وی ادامه داد: مانور خیابانی” شهری برای کودکان” با مشارکت خود کودکان و بهره‌گیری از نظرات آنها در مناطق مختلف شهری در حال اجراست.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار