موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
238696
۲۹ تیر ۱۴۰۰

بالا بودن سطح آنتی بادی در کودکان مبتلا به کرونا خفیف

تحقیقات جدید پژوهشگران آمریکایی نشان می دهد که حتی یک ابتلای خفیف یا بدون علامت به کووید ۱۹ باعث پاسخ قوی آنتی بادی در کودکان و نوجوانان می شود.

به گزارش کودک پرس ،جیلیان هرست (Jillian Hurst)، استادیار گروه آموزشی کودکان دانشکده پزشکی دانشگاه دوک در دورهام نیویورک در یک مصاحبه خبری راجع به این موضوع گفت: «این یافته ها دلگرم کننده است، به خصوص به این دلیل که هنوز نمی توانیم کودکان زیر ۱۲ سال را علیه ویروس کرونا واکسینه کنیم.

این تحقیق نشان می دهد، در کودکانی که به نوع خفیف این بیماری مبتلا شده اند یا حتی کسانی که هیچ علائمی نداشته اند، سیستم ایمنی فعال شده و نسبت به ویروس کرونا واکنش نشان داده که احتمالاً آنها را در برابر ابتلاهای آینده محافظت خواهد کرد.»
در این پروژه تحقیقاتی، هرست و همکارانش، واکنش آنتی بادی را در ۶۹ بیمار، از گروه های سنی دو ماهه تا ۲۱ ساله، مبتلا به نوع خفیف و یا بدون علامت کووید ۱۹ اندازه گیری کردند. سن متوسط این بیماران ۱۱ و نیم سال بود و ۵۱ درصد از آنها مونث بودند.
واکنش آنتی بادی در کودکان بر اساس وجود علائم تفاوتی نداشت و آنتی بادی علیه ویروس کرونا تا چهار ماه پس از عفونت هنوز در اکثر شرکت کنندگان وجود داشت. به گزارش سیناپرس، محققان همچنین دریافتند که بدون توجه به سن، سطح آنتی بادی کودکان در دو و چهار ماه پس از عفونت، نسبت به بزرگسالان یکسان یا کمی بیشتر است.
محققان خاطرنشان کردند، دادن واکسن کووید ۱۹ به کودکان خردسال می تواند منجر به سطحی از محافظت از آنتی بادی شود که شبیه بزرگسالان یا بیشتر از آنها باشد.
ژنیوییو فودا (Genevieve Fouda) دانشیار گروه های اطفال و ژنتیک مولکولی و میکروبیولوژی دانشگاه دوک و از محققان این تیم پژوهشی در این رابطه گفت: «بیشتر مطالعات در مورد واکنش های ایمنی کودکان به ویروس کرونا روی بیماران بستری شده به دلیل سندرم التهابی شدید کووید ۱۹ یا مجموعه ای بیماری ها در کودکان متمرکز شده است، یا سطح ایمنی را فقط در هنگام عفونت حاد ارزیابی کرده اند.»
وی در ادامه توضیحاتش اضافه کرد: « مطالعه ما اطلاعات مهمی را ارائه می دهد كه واکنش های ایمنی اختصاصی کووید ۱۹، صرف نظر از شدت بیماری، ممكن است با گذشت زمان در كودكان و نوجوانان كندتر كاهش پیدا کند.»

شرح کامل این پژوهش ها و نتیاج حاصل از آن در آخرین شماره مجله JCI Insight به چاپ رسیده و قابل دسترس است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار