موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/سازمان بهزیستی
238686
۲۹ تیر ۱۴۰۰

بیشترین جمعیت کودکان بی‌سرپرست کشور متعلق به استان کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: استان کرمان با آمار ۱۲.۴ درصدی فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست بیشترین آمار این کودکان در کشور را دارد.

به گزارش کودک پرس ،عباس صادق‌زاده در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: هفته بهزیستی فرصت مغتنمی برای بیان مسائل اجتماعی است تا با حساسیت‌سازی برخی از این مشکلات را رفع و با تبیین اقدامات انجام شده امیدآفرینی کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی هستیم گفت: ارائه خدمات در این شرایط به جامعه هدف کار بسیار سختی است اما نیروهای بهزیستی و نهادهای زیرمجموعه با نیت خالص این کار را انجام می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با تقدیر از حمایت‌های ائمه جمعه در سراسر استان از مجموعه بهزیستی افزود: امیدواریم اقدامات انجام شده باعث زیست بهتر مردم در استان کرمان شود.

وی با عنوان اینکه 1.7 جمعیت استان کرمان دارای معلولیت‌هایی هستند که از این بابت تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌اند ادامه داد: این افراد معلولیت‌های شدید تحت حمایت دارند و ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

59 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست کرمان توسط خیرین اداره می‌شود

صادق‌زاده با اشاره به اینکه 3.4 درصد زنان بی‌سرپرست کشور در استان کرمان حضور دارند و تحت پوشش بهزیستی استان هستند گفت: 12.4 درصد فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست کشور در استان کرمان هستند که بیشترین جمعیت در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه خیرین استان کرمان همت بزرگی برای حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست داشته‌اند عنوان کرد: از 60 مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان کرمان فقط یک مرکز دولتی است و 59 مرکز توسط خیرین و مردم اداره می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه هزار و 300 کودک در مراکز کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست استان نگهداری می‌شدند که امسال به 980 کودک کاهش یافته و این کودکان در منازل توسط مردم نگهداری می‌شوند بیان کرد: از گذشته نیز 2 هزار و 700 کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در خانه‌ها نگهداری می‌شدند.

وی با ابراز تاسف از اینکه جمعیت سالمند استان رو به افزایش است و رشد شدیدی در این حوزه داریم گفت: متاسفانه با کاهش زاد و ولدها در استان کرمان روبه‌رو هستیم.

1500 بیمار روانی شدید استان کرمان منتظر دریافت خدمات بهزیستی هستند

صادق‌زاده با اشاره به اینکه حدود هزار و 500 بیمار روانی شدید که نگهداری آنها در خانه ممکن نیست منتظر دریافت خدمات بهزیستی هستند افزود: 133 مرکز زندگی مثبت در سال 99 در استان راه‌اندازی شده که خدمات در منزل ارائه می‌کنند و با این اقدام خدمات بهزیستی 10 برابر افزایش پیدا کرده است.

وی با عنوان اینکه 144 مؤسسه و مرکز غیردولتی و مردم نهاد در راستای خدمات بهزیستی با اداره کل بهزیستی استان همکاری می‌کنند ادامه داد: 65 مرکز نگهداری معلولان در استان وجود دارد که غیردولتی هستند و یارانه دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه خدمات مشاوره‌ای در کشور باید تخصصی باشد و بر آن تأکید داریم گفت: اعتقاد داریم یک مشاوره اشتباه می‌تواند یک جامعه را به سمت نابودی ببرد.

وی با بیان اینکه 85 مرکز درمان اعتیاد در استان فعالیت می‌کنند افزود: نقایصی در حوزه درمان اعتیاد وجود دارد و متأسفانه خانواده‌ها مطالبه‌گری ندارند تا خدمات بیشتر و بهتر شود.

130 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی استان کرمان پرداخت شد

صادق‌زاده با اشاره به اینکه امسال 52 درصد مستمری‌ها در بهزیستی افزایش پیدا کرده گفت: 90 درصد یارانه مراکز نگهداری به ازای هر نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در سال 99 مبلغ 130 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی پرداخت شده و برای حدود سه هزار و 700 نفر شغل ایجاد شده است ادامه داد: در استان کرمان مددجویی نداریم که نیازمندی به ویلچر داشته باشد و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار