238667
۲۹ تیر ۱۴۰۰

همدان | ممنوعیت سگ‌گردانی در تفرج‌گاه‌ها

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه سگ‌گردانی باید در تفرج‌گاه‌ها، پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز بازی کودکان ممنوع شود، گفت: طرحی را در شورا مطرح کرده‌ایم که تا پایان این دوره مصوب می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،کامران گردان با اشاره به اینکه در حال حاضر سگ‌گردانی به معضلی در همدان تبدیل شده است، افزود: این مسئله در پارک‌ها و بوستان‌های شهر مورد اعتراض همشهریان قرار گرفته و ممانعت از سگ‌گردانی در شهر از مطالبات و خواسته‌های بسیاری از شهروندان است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری به عنوان متولی نگهداری پارک‌ها و بوستان‌ها باید برنامه‌ریزی درستی داشته باشد تا از سگ‌گردانی در این مکان‌ها که حریم امن مردم است ممانعت به عمل آید، همچنین در مورد نقاطی غیر از پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها علاوه بر شهرداری لازم است سازمان‌های مرتبط هم پای کار بیایند.

این عضو شورای شهر همدان ادامه داد: با توجه به لزوم ایجاد آرامش شهروندان در پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها، شهرداری حداقل اقدامی که می‌تواند انجام دهد جلوگیری از معظل جدید سگ‌گردانی در این مکان ها است.

گردان با اشاره به اینکه سگ‌گردانی در شهر علاوه بر اینکه از فرهنگی ‌باعث سلب آسایش شهروندان شده از نظر شرعی هم مشکل دارد، خاطرنشان کرد: طرح جلوگیری از سگ‌گردانی در پارک‌ها، بوستان‌ها و مراکز بازی کودکان در راستای اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک و تأمین سلامت شهروندان است و باید اجرایی شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه در روزهای گذشته دادستان همدان نیز نامه‌ای در همین رابطه به دستگاه‌ها ابلاغ کرده است، گفت: این نکته باعث قوت قلب است که بتوانیم مجوز قضایی را برای این طرح بگیریم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار