موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
238661
۲۹ تیر ۱۴۰۰

اصفهان | سنجش بینایی ۴۵۰ کودک چادگانی

رئیس اداره بهزیستی چادگان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بینایی حدود ۴۵۰ کودک سه تا شش سال سن سنجش شده‌، گفت: هم اکنون طرح غربال‌گری شنوایی برای نوزادان تا کودکان پنج سال سن در حال اجرا است و در ماه حداقل دو نوبت این طرح انجام می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،نجیبه طاهری با بیان اینکه در بهزیستی چادگان یک‌هزار و ۳۷۵ خانوار در حوزه اجتماعی و توانبخشی و پیشگیری تحت پوشش این سازمان هستند، اظهار کرد: در این شهرستان ۱۴۰ دانش‌آموز و ۱۴ دانشجوی تحت پوشش با استفاده از خدمات بهزیستی به تحصیل مشغول هستند.

وی تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد اعتبارات کمک‌های موردی به حوزه درمان تخصیص داده می‌شود و بخشی از هزینه‌های درمانی پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی چادگان ادامه داد: سال گذشته برای کمک هزینه تهیه و ساخت مسکن مددجویان تحت پوشش، به تعداد ۲۵ مورد در مجموع دو میلیارد و۶۱۷ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی افزود: در این شهرستان تعداد ۱۱۰ مددجو شامل ۳۵ نفر بیمه هدفمندی یارانه‌ها، ۱۵ نفر بیمه خویش فرمایی، ۲۵ نفر بیمه زنان سرپرست خانوار و ۳۵ نفر بیمه صندوق روستایی و عشایر دارای سابقه بیمه هستند.

طاهری با بیان اینکه سال گذشته با پرداخت ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه‌ای ۸۵ مورد اشتغال در حوزه کشاورزی، خدمات و صنعت ایجاد شده است، اظهار کرد: بالغ بر ۵۹۶ میلیون ریال بابت حق بیمه کارفرمایی و خویش فرمایی به ترتیب برای یک و ۱۵ نفر واریز شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای هر نفر به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی چادگان افزود: در حوزه توانبخشی علاوه بر پرداخت مستمری ماهانه وسایل توانبخشی و کمک هزینه حق پرستاری به معلولان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات سنجش بینایی کودکان، گفت: با شیوع بیماری کرونا غربالگری سنجش بینایی کودکان از طریق دستگاه اتور فراکتو متر و بدون تماسی با کودک و فاصله نیم متری انجام می‌شود؛ همچنین در مناطق عشایری و روستاهای بخش چنارود چادگان نیز به همین طریق انجام می‌شود و از ابتدای سال جاری تاکنون بینایی حدود ۴۵۰ کودک سه تا شش سال سن تست شده است.

طاهری گفت: هم اکنون طرح غربال‌گری شنوایی برای نوزادان تا کودکان پنج سال سن در حال اجرا است و در ماه حداقل دو نوبت این طرح انجام می‌شود، بنابراین از والدین درخواست می‌شود پس از تست‌های پو تیروئیدی نوزاد در اسرع وقت تست شنوایی را نیز انجام دهند.

وی با بیان اینکه در این شهرستان دو مرکز درمانی اعتیاد (سرپایی و اقامتی) وجود دارد و واحد پیشگیری بهزیستی از هر گونه ارائه خدمات درمانی معتادان دریغ نمی‌کند، اظهار کرد: در راستای کاهش طلاق و آسیب‌های ناشی از آن، کارگاه‌های آموزشی با موضوعات تحکیم بنیان خانواده در قالب آموزش پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار