موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
238652
۲۹ تیر ۱۴۰۰

۸۰ درصد کودکان کار تهران غیر ایرانی هستند

قبادی دانا گفت:باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ویژه ایشان بر پنج آسیب اجتماعی سازمان بهزیستی تلاشش را در جهت پیشگیری از این آسیب‌ها به کار گرفته است.

به گزارش کودک پرس ،وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین افتتاح دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی گفت: سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان تخصصی و حمایتی در حوزه افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، فرزندان دارای سرپرست غیر موثر و سالمندان فعال است.

وی افزود: باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ویژه ایشان بر پنج آسیب اجتماعی سازمان بهزیستی تلاشش را در جهت پیشگیری از این آسیب‌ها و همچنین مدیریت و کنترل آسیب‌ها به کار گرفته است.

قبادی دانا عنوان کرد: جای بررسی محل محور آسیب های اجتماعی و وحدت محله محور آسیب های اجتماعی خالی بود که با راه اندازی مراکز خدمات بهزیستی در سطح محلات در۲هزار و ۵۲۷ نقطه توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: باتوجه به اینکه جنس آسیب و نوع آسیب و عوامل خطر و نیز عوامل محافظت کننده آسیب در هر منطقه می‌تواند متفاوت باشد اگر بتوانیم محله به محله و کد پستی به کد پستی آسیب های اجتماعی را تک به تک بررسی کنیم و بتوانیم این دو عوامل را رصد کنیم توانسته ایم گام مهمی در این راستا برداریم.

وی عنوان کرد:علت آسیب های اجتماعی متنوع است علل های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سایر عوامل می‌تواند باعث این امر شوند.

قبادی دانا بیان کرد: طبیعی است در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تمام دستگاه ها، نهاد ها و مجموعه ها دخیل و سهیم هستند که امیدواریم بتوانند نقش خود را به شایستگی ایفا کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین عنوان کرد: در مرحله آخر در ارتباط با بحث کنترل آسیب های اجتماعی بهزیستی مطابق قانون اقدام می‌کند و در زمینه هایی که سازمان های مسئول  باید ما را همراهی و یاری کنند.

قبادی دانا افزود: در بحث کودکان کار خیابان مدل مناسبی توسط همکاران طراحی شده که بر اساس آسیب شناسی فعالیت های گذشته اجرا شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق آمار از۹۴۹ نفر کودک کار که در سطح شهر تهران ساماندهی شده اند بیش از۸۰ درصد افغانستانی هستند و بخش دیگری پاکستانی؛ یعنی بیش از۸۰ درصد کودکان کار خیابان در تهران بر اساس آمار دقیقی که توسط عنبیه شکل گرفته است غیر ایرانی هستند.

قبادی دانا افزود: در ارتباط با موضوع رصد علاوه بر مطالعات و برآورد جمعیت پنهان که انجام شده سامانه های ثبتی که در سازمان بهزیستی است مانند اورژانس۱۲۴میتواند اطلاعات ارزشمندی در اختیار قرار بدهد.
وی عنوان کرد: مجموعه مشاوره تلفنی۱۴۸۰ که مشاوره روانشناسی رایگان انجام می‌دهد می‌تواند اطلاعات خوبی درباره موضوع رصد در اختیار قرار دهد.

قبادی دانا بیان کرد: در کنار هم قرار گرفتن اطلاعات ثبتی نیروی انتظامی و مجموعه های پزشکی قانونی و سایر مجموعه ها که در حوزه آسیب ها فعال هستند می‌تواند به فعالیت مناسب ما کمک کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در جلسه ای که در شورای اجتماعی حدود ۲ سال پیش بود عنوان شد که از این اطلاعات و پاورپوینت ها بررسی های خوبی می شود ارائه کرد اما در کف خیابان و در میدان متاسفانه چیز دیگری مشاهده می شود.

قبادی دانا گفت: در ارتباط با رصد معلولیت ها نکته ی پیشگیری از معلولیت ها، توانمندسازی خانواده ها و هر اقدام دیگری که در این باره صورت بگیرد جای خالی رصد وقوع معلولیت ها حس می‌شود .

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار