موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
238632
۲۸ تیر ۱۴۰۰

همدان | هیچ کودک خیابانی در سطح استان نداریم

مدیرکل بهزیستی استان همدان با اشاره به راه‌اندازی کلینیک کودک گفت: در همدان کودک خیابانی نداریم اما کودکان کار زیادی فعالیت دارند.

به گزارش کودک پرس ،مهدی دیناری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهزیستی در اکثر آسیب‌های اجتماعی متولی نیست اظهار کرد: در حوزه اعتیاد حدود ۱۸ نهاد مختلف و در حوزه زنان بی‌سرپرست نیز همین تعداد نهاد موظف به رسیدگی هستند.

وی در خصوص راه‌اندازی کلینیک کودکان بیان کرد: با توجه به اینکه کودکان زیر پوشش بهزسستی چه آنها که در خانه هستند، چه کودکان فرزندخوانده و چه کودکان خیابانی و کار دارای مشکلات زیادی هستند، وجود چنین کلینیکی ضروری است.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در همدان کودک خیابانی نداریم افزود: در همدان کودک کار داریم که طیف گسترده‌ای هم هستند هر چند برخی زیر نظر پدر و مادر اقدام به کار می‌کنند اما مد نظر ما کودکی است که به خاطر نداشتن سرپرست خوب کار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کلینیک کودک با محوریت قوه قضاییه بوده و آنها هم پیگیر هستند گفت: بهزیستی هم از اعضای هیات مدیره این کلینیک است که امیدواریم به خویی پیش رود.

دیناری با اشاره به مراکز مثبت زندگی خاطرنشان کرد: مراکز مثبت زندگی نهادی است که در اواخر سال ۹۹ تاسیس شد و در همدان ۴۸ مرکز ایجاد شده است.

وی هدف از مراکز مثبت زندگی را هوشمندسازی و الکترونیکی شدن خدمات دانست و گفت: یکی دیگر از اهداف این مراکز دسترسی مددجوها و معلولانی است که برای دریافت خدمات به مراکز نزدیک مراجعه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی مشکلات بسیاری از نظر نیروی انسانی و خدمات دارند گفت: در این زمینه سازمان بهزیستی کمک می‌کند تا مشکلات آنها برطرف شود زیرا ۲۲ وظیفه سازمان بهزیستی بر عهده این مراکز گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه تمام مراکز برون‌سپاری شده چه موسسه‌های خیریه و چه مراکز مثبت زندگی که مجوز اخذ کمک‌های مردمی دارند، اجازه واریز مبالغ به حساب خود را ندارند گفت: این مراکز باید وجوه را وارد حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی کنند و از این طریق در مراکز آنها هزینه شود که گزارش مالی آن نیز ارائه می‌شود.

دیناری در پاسخ به سوالی مبنی بر واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش تصریح کرد: مهدهای کودک از سال گدشته به آموزش و پروزش واگذار شده اما با این حال تیمی از بهزیستی آنها را رصد می‌کند.

به ۱۳ هزار نفر تسهیلات اشتغال داده شد

وی با اشاره به اینکه ۸۲ بیمار PKU زیر پوشش بهزیستی است گفت: این بیماران نیز کمک‌هایی را از بهزیستی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه مددجویان بهزیستی دو دسته هستند گفت: یک دسته از مددجویان کمک‌های مستقیمی می‌گیرند به طوری که کمک‌ها به طور مستقیم از تهران به حساب آنها واریز می‌شود اما دسته دیگر کمک‌های حمایتی و هزینه درمان است و به بیمارانی مانند پروانه‌ای و ضایعه نخاعی تعلق می‌گیرد‌.

وی با بیان اینکه حمایت دانشجویی، دانش‌آموزی، مسکن و موردی نیز از مددجویان داریم بیان کرد: اعتقادی نداریم که این کمک‌ها موثر است بلکه بیشتر آنها تسهیل‌گر هستند.

دیناری در خصوص اعطای وام به مددجویان بهزیستی نیز گفت: در این زمینه ادعا نمی‌کنیم وامی که می‌دهیم صد درصد می‌تواند اشتغالزایی ایجاد کند ولی تسهیلاتی که در خصوص اشتغال داده می‌شود بیشتر حمایتی است و همچنین موظف هستیم طبق دستورالعمل‌ها کمک کنیم.

وی تا‌کید کرد: در زمینه ایجاد اشتغال طی ۹ سال گذشته تعهد ما ایجاد بیش از ۱۰ هزار شغل بود در حالی که به ۱۳ هزار نفر تسهیلات اشتغال داده شد.

مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه به کارفرمایانی که یک مددجوی بهزیستی را وارد شغلی کنند،۵۰ میلیون تومان وام داده می‌شود گفت: همچنین این کارفرما تا پنج سال معاف از مالیات هستند.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن ۳۶ میلیارد ریال اعتبار بهزیستی تخصیص داده است گفت: همچنین در این بخش کمک‌ دستگاه‌های همکار ۲۸ میلیارد ریال، تسهیلات بانک‌ها ۴۴۴ میلیارد ریال و آورده مددجو ۱۱۰ میلیارد ریال بود که تخصیص یافت و دو هزار و ۲۰۱ مسکن تحویل مددجویان شد.

دیناری با تاکید بر اینکه هیچکدام از سالمندان کنار بیماران روانی نگهداری نمی‌شوند یادآور شد: فقط یک مورد بود که آن هم حل شد.

وی با ییان اینکه تمام جمعیت مددجویان بستری ما در مراکز نگهداری واکسینه شده‌اند گفت: تنها کسانی که خود راضی به تزریق واکسن نشدند و کسانی که مبتلا به کرونای شدید بودند واکسن نزدند.

مدیرکل بهزیستی همدان در خصوص بازگرداندن بیمارستان بهشتی به بهزیستی افزود: دانشگاه علوم پزشکی فعلا به این بیمارستان نیاز دارد بنابراین در صورتی که بیمارستان اکباتان ساخته شود، دانشگاه مجبور است بیمارستان بهشتی را به بهزیستی برگرداند و ما هم منتظر هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نگهداری ۳۰ سالمند در مرکز نگهداری بیماران روانی گفت:
تمام اسامی مددجویان زیر پوشش در سامانه‌ای ثبت می‌شود اما یک مرکز ۳۰ نفر که وارد سامانه نشده بودند را پذیرش کرده بود که در نهایت ۴ ماه فرصت داده شد تا تعیین تکلیف شوند.

دیناری با بیان اینکه این ۳۰ نفر که سالمند بودند معرفی روانپزشک داشتند که دارای مشکل روانی هستند افزود: با این وجود این مسئله خلاف آیین‌نامه ما بود و باید ظرفیت این ۳۰ نفر درست شود بنابراین باید بیرون بیایند و به مرکز دیگری بروند چون یک مرکز ظرفیت زیادی ندارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار