موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
238592
۲۸ تیر ۱۴۰۰

افزایش شمار کودکان ۸ تا ۱۲ ساله مبتلا به کووید

توکلی از افزایش بی رویه مراجعان و بیماران سرپایی و درگیری کودکان ۸ تا ۱۲ سال در تهران خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران در برنامه تیتر امشب در مورد پیک پنجم و وضعیت بیماری در سطح کشور اظهار کرد: در یکی دو روز اخیر وضعیت بسیار نگران کننده شده و بیماران سرپایی ما برای اولین بار در طول امسال، به بالای ۲۰ هزار نفر رسیده است؛  همچنین در طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده اند و متاسفانه ۹۲ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم.

او در مورد تعداد بیماران نسبت به پیک‌های قبلی اظهار کرد: از نظر تعداد بیماران سرپایی که اصطلاحا به آن تعداد ابتلای جدید می‌گویند، در این پیک، حجم بسیار زیادی از آلودگی ناشی از کووید ۱۹ در سطح شهر منتشر است. نکته قابل توجه این است که تمام بیمارانی که علائمی شبیه سرماخوردگی دارند و با یک گلو درد و آبریزش بینی ساده درگیرند، تا ۹۹ درصد، احتمال ابتلایشان به کرونا وجود دارد و دقت تست‌های تشخیصی نیز در برابر ویروس جدید پایین است.

توکلی اضافه کرد که  یکی از نگرانی‌های مهم ما در حال حاضر همین مورد است، زیرا وقتی تست افراد منفی می‌شود، خیالشان راحت می‌شود که مشکلی ندارند و این در صورتی است که در حال حاضر تعداد زیادی مورد تست منفی کاذب داریم به همین دلیل از مردم تقاضا داریم در صورت بروز علائم، حتی اگر تست منفی بود باز هم قرنطینه را جدی بگیرند و از تماس نزدیک با اطرافیانشان خودداری کنند.

قدرت سرایت این ویروس نسبت به سایر جهش‌ها بسیار بیشتر است

توکلی گفت: چیزی که در سوش جدید غالب است میزان کشندگی ویروس است که نسبت به جهش‌های قبلی کمتر است و این موضوع منجر می‌شود که درصد مرگ و درصد بیماران بدحال به دلیل شدت و وسعت آلودگی، بسیار بالاتر از پیک‌های قبلی باشد.

او ادامه داد: در حال حاضر ابتلای کودکان هم نگران کننده شده است و مراکز بیمارستانی که اطفال را پذیرش می‌کنند از افزایش تعداد بیمارانشان خبر می‌دهند و این در شرایطی است که در برخی از کشورها، واکسیناسیون برای اطفال هم مجوز گرفته است؛ باید در این شرایط مراقبت از کودکان افزایش پیدا کند، متاسفانه شاهد ابتلای کودکان بین ۸ تا ۱۲ سال در بیمارستان‌ها هستیم.

او گفت: بعد از واکسیناسیون گروه‌های سنی در شهر تهران، آمار مرگ و میر ما در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال که واکسیناسیونشان کامل بوده، کاهش چشمگیری داشته است.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا تهران در مورد لزوم تشدید هرچه بیشتر بر تردد‌های بین شهری اظهار کرد: بزرگترین مشکلی که ما در تهران داریم این است که تمام کشور با این استان در ارتباط هستند. شاید بشود در استان‌های دیگر ایزوله را به خوبی انجام داد، اما تهران از همه جا تاثیر می‌گیرد. مثلا پس از شیوع جهش جدید در سیستان بلوچستان به دلیل مرز‌های هوایی و زمینی و ارتباطات جاده‌ای و ریلی، شاهد انتقال ویروس بودیم.

او گفت: شرایط تهران بسیار پیچیده است و باید در مورد تشدید شیوه‌نامه‌های بهداشتی، راه جدیدی را پی بگیریم تا حداقل برخورد‌هایی که برخورد‌های تندرو هستند و رعایت شیوه‌نامه در آن بی معنی است با یک ضمانت اجرایی بیشتر پیش برود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار