موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/فرهنگ و رسانه
238546
۲۷ تیر ۱۴۰۰

انتشار کتاب کودک «پر طلایی یک قرقاول در اصفهان» توسط نویسنده سوئیسی

کتاب کودک «پر طلایی یک قرقاول در اصفهان» نوشته روبرت مایر، هنرمند و گرافیست سوییسی ویژه کودکان آلمانی زبان در سوییس چاپ و منتشر شد.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در آلمان، کتاب کودک «پر طلایی یک قرقاول در اصفهان» نوشته روبرت مایر، هنرمند و گرافیست سوییسی با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان چاپ و منتشر شد.

این کتاب نه تنها یک داستان زیبا را روایت می‌کند، بلکه بینش و نگاه کودک دوستانه فرهنگ شرقی را به خواننده ارائه می دهد. روبرت مایر با کتاب کودکان خود در صدد است مشرق زمین را به کودکان با روشی بازی گوشانه معرفی کند تا بدی نوسیله بتواند پل‌های میان فرهنگی در جوامع مختلف را بنا کند.

داستان این کتاب حول یک قرقاول کوچک می‌چرخد که با جغد یک سفری طولانی به اصفهان را آغاز می‌کند. او در این شهر (اصفهان) به دنبال یک پر طلایی است تا بتواند در نهایت پرواز را یاد بگیرد. این اثر شامل نقشه سفر، تصاویر و تزئینات برای رنگ آمیزی و خط فارسی از صادق ریاحی است.

روبرت مایر گرافیست مستقر در شهر اِمنبروک در سوییس در بخشی از این کتاب آورده است: اصفهان شهری در قلب ایران است که به معماری باشکوه ایرانی معروف است. قرقاول قهرمان کتاب عکس می‌خواهد به آنجا برود. از آنجا که او از پرواز می‌ترسد، قلم طلایی باید به او کمک کند. بنابراین او در یک مسیر دشوار قرار می‌گیرد تا بتواند دوستان جدید خود را بشناسد. در پایان او را به اصفهان و بازار باشکوه این شهر می‌رساند.

گفتنی است؛ توافق انجام شده با انتشارات رومه سوئیس برای انتشار مجموعه کتاب‌های پر طلایی داستان قرقاول در اصفهان ویژه کودکان و نوجوانان در پی گفت‌وگوی رایزن فرهنگی ایران در آلمان با روبرت مایر هنرمند گرافیست و مالک انتشارات رومه سوئیس بود. همچنین در پی چاپ این کتاب، مقرر شده است که مجموعه‌ای از نسخ این کتاب توسط شهرداری‌های اصفهان و فرایبورگ خریداری و نهایتاً ًبه کتابخانه‌های این دو شهر اهداء شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار