238533
۲۷ تیر ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام پناهیان: طعم شیرین عید غدیر را به کودکان بچشانیم

حجت‌الاسلام پناهیان در نشست خبری پویش «یک وعده با علی(ع)» از ضرورت چشاندن طعم عید غدیر برای کودکان و احیای جشن های مربوط به این روز گفت.

به گزارش کودک پرس ،حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در نشست خبری رونمایی از پویش «یک وعده با علی(ع)» که ظهر امروز در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد گفت: یک اشکال قدیمی که به ما هیئتی‌ها مطرح شده، این است که چرا به عزاداری و سوگواری بیشتر از جشن‌ها و اعیاد مذهبی می‌پردازیم. این اشکال تا حدی وارد است. ما باید به سنت‌های مربوط به جشن‌های مذهبی و میلاد اهل بیت(ع) بیشتر بپردازیم از جمله عید سعید غدیر را به عنوان یک جشن احیا کنیم. عید غدیر به عنوان اعظم اعیاد اسلامی، اعمالی را دارد که ثواب فراوانی بر آنها مترتب است و زمینه خوبی برای ایجاد سرور فراهم می‌کند. وی افزود: نهادهای فرهنگی ما باید به این مناسبت بپردازند، آن هم با اقداماتی که ویژگی جشن داشته باشد.

وی عنوان کرد: با تشکر از کسانی که در پویش «یک وعده با علی(ع)» به بحث اطعام در عید غدیر توجه کردند، از همه مؤمنان دعوت می‌کنم در این روز سر سفره احسان حضرت امیرالمؤمنین(ع) بنشینند و یا بانی این حرکت ارزشمند باشند. امیدوارم روزی برسد که در روز عید غدیر همه ایرانیان دیگر از غذای خانگی استفاده نکنند و مهمان این سفره پرنور باشند. البته اولویت با محرومان و نیازمندان است اما این یک موضوع حداقلی است و باید عموم مردم در این جشن شرکت کنند.

تفاوت غذای ایام عزاداری و روزهای سرور

پناهیان اظهار کرد: مؤمنان نیکوکار سعی کنند که در این روز برای اطعام بهترین غذاها را تهیه کنند یا اینکه پدر خانواده تلاشش را بکند تا غذایی ارزشمند را فراهم کند. در روایات هم داریم که غذای عزاداری با غذای جشن و سرور متفاوت است. برخی مؤمنان این توانایی را دارند که غذای بهتری بدهند و اگر این امکان فراهم نبود، هر چقدر که از دست آنها برمی‌آید انجام دهند.

این خطیب مذهبی گفت: در جشن غدیر هدیه دادن به کودکان هم سفارش شده است. من از عموم هیئت‌ها و محافل مذهبی تقاضا می‌کنم که برای هدیه دادن در این روز عزیز آمادگی داشته باشند. یک کودک خردسال با اسباب‌بازی بیشتر طعم عید غدیر را حس می‌کند. ما باید روزی را برای هدیه دادن به کودکان قرار بگذاریم و چه بهتر که این روز عید غدیر باشد تا بچه‌ها ذهنیت داشته و منتظر دریافت هدیه باشند. بنیاد غدیر و متولیان این پویش می‌توانند با کارخانجات اسباب‌بازی توافق کنند یا هر هدیه‌ای که برای کودک شیرین است را تهیه کنند چرا که باید طعم شیرین عید غدیر را به کودکان بچشانیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار