موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/سازمان بهزیستی
238521
۲۷ تیر ۱۴۰۰

کرمانشاه | ۲۵ کودک بی‌سرپرست صاحب خانواده شدند

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: هم اکنون بهزیستی استان با بیش از ۳۵ هزار خانواده مستمری‌بگیر، بیش از ۴۳ هزار پرونده توان‌بخشی و ۱۰ هزار پرونده اجتماعی جامعه آماری ۱۷۲ هزار نفری را تشکیل داده است.

به گزارش کودک پرس ،فرحناز محمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی با شعار «بهزیستی درگام دوم، هوشمندسازی، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده» برگزار شد، اظهار داشت: امروزه بهزیستی تنها به عنوان یک نهاد حمایتی نیست و ۲۰۰ خدمت گوناگون را به جامعه ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون بهزیستی استان کرمانشاه با بیش از ۳۵ هزار خانواده مستمری‌بگیر، بیش از ۴۳ هزار پرونده توان‌بخشی و ۱۰ هزار پرونده اجتماعی جامعه آماری ۱۷۲ هزار نفری را تشکیل داده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در مراکز برای هر ۱۵۰ نفر مددجو، یک مددکار داریم. مشاوره ژنتیک و گسترش مراکز مشاوره در بهزیستی از دیگر خدمات بوده است.

وی از فعالیت ۱۷ مرکز شبانه روزی توان بخشی سالمندان و معلولین در استان خبرداد و گفت: ۱۲ مرکز شبانه روزی حوزه اجتماعی و ۳۱ مرکز آسیب و درمان اعتیاد به همراه کمپ ماده ۱۶ جمع آوری معتادان با ظرفیت ۳۵۰ نفر در حال فعالیت است.

محمدی با اشاره به انجام فرایند واکسیناسیون کرونا در مراکز بهزیستی، بیان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سه هزار دُز​ واکسن کرونا برای مددجویان بهزیستی تزریق شده و مراکز بهزیستی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارای کمترین موارد فوت براثر ابتلاء به کرونا بوده‌اند.

این مسؤول با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۶۲ نفر از مددجویان بهزیستی از تسهیلات اشتغالزایی استفاده کرده‌اند، ادامه داد: با توجه به وظیفه بهزیستی در تأمین مسکن مددجویان ۶۹۳ واحد مسکونی در استان کرمانشاه تحویل مددجویان قرار گرفته است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۳۶۰ کودک کار مورد حمایت و ساماندهی بهزیستی استان کرمانشاه قرار گرفته و ۲۵ کودک بی‌سرپرست پس از انجام فرایندهای قانونی تحویل خانواده‌های متقاضی شده‌اند.

محمدی از برقراری ۳۱ هزار تماس تلفنی با شماره ۱۴۸۰ بهزیستی کرمانشاه در حوزه خانواده، ازدواج، طلاق و آسیب‌های اجتماعی و کرونا خبرداد و گفت: همچنین ۵ هزارو ۲۰۰ زوج در آستانه طلاق و بیش از ۱۲ هزار زوج جوان در آستانه ازدواج از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی استفاده کرده‌اند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار