موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
238494
۲۶ تیر ۱۴۰۰

صدها کودک در کودتای نظامی میانمار کشته و بازداشت شدند

کارشناسان حقوق کودکان سازمان ملل امروز (جمعه) اعلام کردند، از زمان وقوع کودتای میانمار ده‌ها کودک در این کشور کشته و صدها کودک دیگر نیز خودسرانه بازداشت شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،کمیته حقوق کودکان سازمان ملل اعلام کرد اطلاعاتی معتبر دریافت کرده است مبنی بر اینکه ۷۵ کودک از زمان کودتای فوریه سال جاری میلادی در این کشور کشته و حدود ۱۰۰۰ تن دیگر نیز توسط خونتا بازداشت شده‌اند.

“میکیکو اوتانی”، رئیس این کمیته اعلام کرد کودکان میانماری در نتیجه کودتای نظامی در این کشور به شدت در معرض فاجعه و کشته شدن قرار گرفته‌اند.

میانمار با کودتای نظامی ارتش در اول فوریه روبه‌رو شد و در نتیجه آن، آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتو این کشور به همراه رئیس جمهور و یکسری از سیاستمداران میانماری بازداشت و در حبس قرار گرفتند.

رئیس کمیته حقوق کودکان سازمان ملل در ادامه صحبت‌هایش گفت، کودکان با خشونت، تیراندازی و دستگیری خودسرانه در میانمار روبرو هستند. آنها را هدف گلوله قرار می‌دهند.

این کمیته متشکل از ۱۸ کارشناس مستقل وظیفه نظارت بر تحقیق کنوانسیون حقوق کودکان را برعهده دارد که میانمار در ۱۹۹۱ آن را امضا کرده است.

کارشناسان می‌گویند، آنها به شدت کشتار کودکان از سوی خونتا و پلیس میانمار را محکوم می‌کنند و به این نکته اشاره کردند که برخی از قربانیان در منازل خود هدف قرار گرفته و کشته شدند.

این کارشناسان همچنین بازداشت‌های گسترده و خودسرانه کودکان در پاسگاه‌های پلیس، زندان‌ها و مراکز بازداشت نظامی را محکوم کرده و به مقام‌های نظامی اشاره کرده‌اند که با به گروگان گرفتن کودکان می‌خواهند والدین آنها را که نمی‌توانند آنها را بازداشت کنند، به دام بیندازند.

این کارشناسان همچنین به عدم دسترسی به آب آشامیدنی و غذای مناسب برای کودکان در مناطق روستایی نیز هشدار داده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار