238456
۲۶ تیر ۱۴۰۰

طرح اطلس شهری کودکان و نوجوانان تهیه شد

طرح اطلس شهری کودکان و نوجوانان در راستای توسعه شهرهای دوستدار کودک در منطقه ۱۹ کلید خورد.

به گزارش کودک پرس ،مهدی بصیری معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه یکی از پیش نیازهای ضروری و اساسی برای گام برداشتن در توسعه شهرهای دوستدار کودک را آگاهی از آخرین وضعیت زندگی کودکان و نوجوانان در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، فضای کالبدی و نحوه مشارکت آنان در فعالیت‌های مختلف شهری عنوان کرد و افزود: در همین راستا تهیه طرح اطلس کودکان و نوجوانان در این منطقه وارد فاز اجرایی شده است.

به گفته او طی این طرح که در ادبیات جهانی از آن به عنوان تحلیل موقعیت یاد می شود، وضعیت کودکان و نوجوانان در قالب نقشه، نمودار و آمارهای مستند از منظر تمامی ویژگی های کمی و کیفی زندگی آنان از مقیاس محله تا شهر تحلیل و بررسی می شود‌.

بصیری خاطرنشان کرد: شناخت کافی و مناسب از وضعیت کودکان و نوجوانان در برنامه ریزی های آتی برای پیمودن مسیر شهر دوستدار کودک بسیار تأثیرگذار است و این نخستین گام برای هرگونه چشم اندازسازی و سیاستگذاری در این زمینه محسوب می شود.

این مسئول در خصوص برنامه های این طرح اعلام کرد: سنجش وضعیت موجود زندگی کودکان و نوجوانان از هر نوع قشر، سن و جنس و با هر سطح از توانایی جسمی و ذهنی از نظر دسترسی به انواع خدمات شهری و برآوردن نیازهای کودکان و نوجوانان در شهرها به منظور تعیین دقیق کمبودها و مشکلات جهت رفع آنها در برنامه‌های شهر دوستدار کودک از اهداف و برنامه های طرح اطلس کودکان و نوجوانان است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار