238447
۲۴ تیر ۱۴۰۰

کتاب‌های غیردرسی برای تعمیق آموزش‌های مدرسه تالیف می شوند

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از انجام فعالیت‌های مشترک با سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای تهیه کتاب‌های غیردرسی منطبق با اهداف آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، درباره برنامه‌های این مجموعه برای تهیه و تدوین کتاب‌های تالیفی متناسب با سن کودکان و نوجوانان بیان کرد: مخاطبان ما در واقع دانش آموزان هستند و اوقات فراغت و بخشی از فضای زندگی آن‌ها در کانون سپری می‌کنند بنابراین انتظاراتی از ما دارند و بر این اساس با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و ایجاد برنامه‌های مشترک برای غنی کردن اوقات دانش آموزان در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی وارد عمل شدیم.

او ادامه داد: البته همه فعالیت‌های ما به نوعی هماهنگ با آموزش و پرورش است و کانون سعی می‌کند برنامه‌های فرهنگی را در قالب تهیه کتاب‌ها و فیلم‌های متناسب با کودکان و نوجوانان ارائه کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه برنامه‌های درسی از این طریق برای دانش آموزان جذاب می‌شود، بیان کرد: کانون پرورشی از این طریق دانش آموزان را با برنامه درسی هماهنگ می‌کند و معلمان هم باید در شناساندن کانون به دانش آموزان کمک کنند.

علی اکبرزاده تصریح کرد: در دهه ٨٠ برنامه‌ای تحت عنوان کانون مدرسه داشتیم و معلمان برای آشنایی با کانون به مراکز می‌آمدند و بعد هم مربیان به مدارس می‌آمدند و این باعث می‌شد که دانش‌آموزان با کانون آشنا شود البته که در شرایط کنونی هم خیلی از برنامه‌ها در حال اجراست و این باعث می‌شود ارتباط تنگاتنگ باشد.

او با اشاره به اینکه فیلم‌ها و کتاب‌های منتشر شده توسط کانون با اهداف آموزش و پرورش منطبق است، گفت: در کنار این موضوع کاری مشترک با سازمان پژوهش داریم همچنین برنامه‌هایی جذاب برای تهیه اسباب بازی در راستای برنامه‌های مشترک با آموزش و پرورش قرار گیرد تا نیاز‌های دانش آموزان رفع کند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: باید مراکز کانون را توسعه دهیم و مربیانی هم با هدف آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان تربیت کنیم و این موضوع جزو سیاستگذاری‌های کانون قرار گرفته است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار