238444
۲۴ تیر ۱۴۰۰

هوشنگ مرادی کرمانی سفیر «به مهربانی» شد

هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده‌ و فیلمنامه‌نویس حوزه‌ کودک و نوجوان با عضویت در سامانه «به مهربانی» به شش هزار حامی تحصیلی کودکان مستعد فاقد سرپرست مؤثر پیوست.

به گزارش کودک پرس ،هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده‌ و فیلمنامه‌نویس حوزه‌ کودک و نوجوان، با عضویت در سامانه «به مهربانی»، حامی تحصیلی کودکان مستعد فاقد سرپرست مؤثر شد.

سامانه «به مهربانی» که تاکنون بیش از شش هزار دانش‌آموز را از سراسر کشور بورسیه تحصیلی کرده، در راستای گسترش فعالیت‌های مؤسسه خیریه دارالاکرام راه‌اندازی شده است.

مرادی‌کرمانی در پیامی به این مناسبت نوشت: «فرزندان ایران عزیزم من داستان‌هایم را از خویشتن خویش در خانه‌ پدربزرگ و مادربزرگم در سیرچ کرمان شروع کردم، از واقعی‌ترین نقطه حیات هر انسان. من هر آنچه ذهنم را آزار می‌داد نوشتم و از نوشتن، تولید کردن و خلق پدیده لذت بردم. من تلاش کردم درد و فکر و لبخند که اصیل‌ترین صحنه‌های زندگیست را با چاشنی صداقت مخلوط کنم و تضادی که ریشه‌ آن طنز زندگیست را به تصویر کشم».

محمدرضا شفیعی کدکنی، مصطفی ملکیان و سید محمدمهدی جعفری از دیگر سفیران به مهربانی هستند.

هوشنگ مرادی کرمانی‌زاده‌ ۱۶ شهریور ۱۳۲۳ در روستای سیرچ از توابع بخش شهداد کرمان است. او شهرتش را مدیون آثاری است که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نگاشته است؛ مرادی کرمانی در داستان‌هایش راوی زندگی مردمی است که به دلیل فقر و محرومیت، از حداقل حقوق انسانی خود محروم می‌شوند.

علاقه‌مندان برای بورسیه دانش‌آموزان مستعد می‌توانند با ورود به سامانه «به مهربانی» در این طرح شرکت و حامی دانش‌آموزان مستعد کشور شوند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار