موقعیت فعلی شما : خانه/رادیو کودک
238438
۲۴ تیر ۱۴۰۰

برگزاری فصل دوم «کاروان عروسک‌ها»

فرشید محمودی تهیه‌کننده مجموعه نمایشی «كاروان عروسک‌ها» از ساخت فصل دوم آن در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،فرشید محمودی تهیه‌کننده تلویزیون درباره جدیدترین فعالیت‌های خود اظهار کرد: هم‌اکنون در حال تولید فصل دوم مجموعه نمایشی «كاروان عروسک‌ها» ویژه کودکان در استان اصفهان هستیم.

وی ادامه داد: «کاروان عروسک‌ها» در 26 قسمت 25 دقیقه‌ای تولید می‌شود.

به گفته تهیه‌کننده «کاروان عروسک‌ها»، سری اول این مجموعه نمایشی از شبکه اصفهان روی آنتن رفت و تابستان امسال هم میزبان مخاطبان خود در شبکه‌های سراسری است.

محمودی درباره قصه فصل اول این مجموعه نمایشی بیان کرد: فصل اول «کاروان عروسک‌ها» داستان زندگی یک پدر اصفهانی با نام «باباجی» در نقش یک عروسک‌گردان دورِگرد بود و دخترش «آرزو» دانشجوی رشته معماری بود که همراه با داستان شش عروسک که به لحاظ تیپ ظاهری از عروسک‌های سنتی ایرانی مانند «پهلوون کچل»، «پهلوون پنبه»، «مبارک»، «دیو» و «عروس» الهام گرفته شده‌اند، در قالب گفتار مدرن و امروزی، نکات آموزنده مختلفی همچون آگاهی از محیط‌زیست و آلودگی‌های آن، ترس، دوست داشتن، نفرت، اخلاق و… را برای کودکان آموزش می‌دهند.

وی ادامه داد: «باباجی» یا همان پدر آرزو در قدیم نمایش‌گردان عروسک بوده و در این روزها به دلیل کمرنگ شدن استقبال بچه‌ها و خانواده‌ها از برپایی نمایش‌های عروسکی به دلیل ظهور فضای مجازی و گسترش بازی‌های کامپیوتری، به فعالیت در حرفه قلم‌کاری مشغول شده است در ادامه قصه با همراهی دخترش «آرزو» برای عکاسی عازم سفر به مکان‌های دیدنی اصفهان می‌شوند و در این سفر 6 عروسک وی نیز همراه هستند و در ادامه داستان با تهیه خودرو وَن و مهیا شدن زمینه سفر به استان‌های دیگر مانند شیراز، بوشهر، كاشان، قم، تهران و البرز سر می‌زنند.

تهیه‌کننده «کاروان عروسک‌ها» درباره داستان فصل دوم این مجموعه نمایشی مطرح کرد: فصل دوم این سریال با اضافه شدن شخصیت‌های جدید به قصه مانند «آقا فرخ» که یک عروسک‌گردان دورِگرد است و با عروسک‌هایی با نام‌های «بابا پیری و ننه پیری»، «عمو بهرنگ»، «زن عمو ناهید»، «دختر عمو آذر» و «پسرعمو آرمان» در استان اصفهان شکل می‌گیرد.

محمودی افزود: در ابتدای روند داستان فصل دوم شاهد بازگشت «باباجی» و دخترش «آرزو» به اصفهان و اتفاقات جدید هستیم. «باباجی» به دلایلی مجبور می‌شود به مدت یک ماه به تنهایی به تهران سفر کند و آرزو و عروسک‌هایش مجبور می‌شوند به خانه عمو بهرنگ بروند و در این مدت رخدادهای جدیدی با وجود شخصیت عروسکی «لولو» رخ می‌دهد که در تلاش است 6 عروسک «آرزو» را فریب دهد و آن‌ها را بدزدد…

وی در پایان با بیان اینکه ایجاد فضای شاد یکی از ویژگی‌های این مجموعه نمایشی است، تصریح کرد: «کاروان عروسک‌ها» در فضای فانتزی کودک و نوجوان و حال و هوای زندگی امروز اصفهان تولید می‌شود و به ارایه داستان‌های آموزنده‌ای از عروسک‌های سنتی ایران در مکان‌های گردشگری اصفهان و برخی دیگر از شهرهای این استان می‌پردازد.

مهران هادی، شقایق زمانی، ساراکیا، امیرحسین چلمقانی، اسنا کریمیان و مهدی چلمقانی از جمله بازیگران این مجموعه نمایشی هستند.

همچنین بهرام سروری نژاد، پیمان قریب‌پناه و شادی زراعتی صداپیشه‌ها و فهیمه نیک خواه، الناز بختیار، نسيم لقمانی، آيدا مالکی و فاطمه سادات عسگری عروسک‌گردان‌های «کاروان عروسک‌ها» هستند.

دیگر عوامل این مجموعه نمایشی عبارتند از تهیه‌کننده: فرشید محمودی، کارگردان: محسن فلاح، مدیر تولید: سارا کیا، نويسندگان: امير شاداب و مهسا حميدي، مدیر نور و تصویربرداری: رضا مقصودی، تصويربردار: علي توانايي، منشی صحنه: آناهیتا کارخانه، طراح لباس: ملینا محمودی، روابط عمومي و رسانه: مريم خوش‌قدمي، تدوين و صداگذاري: عباس خليل‌پور، طراحي و ساخت عروسك‌ها: آزاده روستا، مدير صدابرداری: امیر ثابتی فرد، طراح گریم: نفیسه علیزاده، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: ناصر طاهریان، جانشین تولید: علی کیا، صحنه آرا: امید موسوی و مدیر تدارکات: ناصر انصاري .

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار