موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/سازمان بهزیستی
238403
۲۴ تیر ۱۴۰۰

۵۶۰ دختر و پسر در 30 مرکز شبانه روزی تهران زندگی می کنند

به گزارش کودک پرس ، سید سعید آرام روز پنجشنبه  اظهار داشت: این دختران و پسران در ۳۰ مرکز نگهداری شبانه روزی نگهداری می شوند از این تعداد مراکز سه مرکز دولتی و ۲۷ مرکز غیردولتی به صورت هیات امنایی و با کمک خیران اداره می شود. وی افزود: از این ۲۷ مرکز غیر دولتی […]

به گزارش کودک پرس ، سید سعید آرام روز پنجشنبه  اظهار داشت: این دختران و پسران در ۳۰ مرکز نگهداری شبانه روزی نگهداری می شوند از این تعداد مراکز سه مرکز دولتی و ۲۷ مرکز غیردولتی به صورت هیات امنایی و با کمک خیران اداره می شود.

وی افزود: از این ۲۷ مرکز غیر دولتی ۱۳ مرکز به پسران، ۱۲ مرکز به دختران و ۲ مرکز برای کودکان بین ۳ تا ۶ سال اختصاص دارد.

این مقام مسئول با اشاره به مراکز دولتی نگهداری دختران و پسران گفت: یک مرکز برای شیرخوارگان است که در آن ۹۸ نوزاد نگهداری می شود که این نوزادان بی سرپرست و یا بدسرپرست هستند در صورتی که مشکلی نداشته باشند و با حکم قضایی آنها را به خانواده ها برای فرزندخواندگی واگذار می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ۲ مرکز دولتی موقت نگهداری افراد بالای سه سال داریم که در این مرکز توسط مراجع قضایی نسبت به وضعیت آنها تعیین و تکلیف صورت می گیرد و در صورتی که خانواده ای نداشته و یا دارای خانواده بدسرپرست باشند به مراکز غیردولتی سپرده می شوند.

به گفته مدیربهزیستی شهر تهران، اکنون در این ۲ مرکز، ۲۶ پسر و ۴۰ دختر نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه دختران و پسران در مراکز غیر دولتی توانمندسازی می شوند گفت: این افراد ادامه تحصیل می دهند و با کسب مهارت های زندگی و حرفه آموزی می توانند مستقل زندگی کنند.

آرام اضافه کرد: در مراکز غیر دولتی خدماتی به این افراد از جمله آموزش های علمی، هنری، فرهنگی، حرفه آموزی، مشاوره و دوره های روانشناختی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز غیر دولتی با همکاری خیران حمایت می شوند گفت: این مراکز با تامین امکانات اولیه و تجهیز مکان مناسب و به صورت میانگین با پذیرش ۱۵ نفر به صورت هیات امنایی و با کمک های خیران مدیریت می شوند و بهزیستی در قبال هر دختر و پسری که نگهداری می کنند یارانه و کمک هزینه های تحصیلی و ازدواج را فراهم می کند.

مدیربهزیستی شهر تهران گفت: در صورتی که دختران و یا پسران بعد از سن ۱۸ سالگی استقلال کسب کنند و قادر به اداره امور زندگی باشند می توانند از مراکز ترخیص شوند در غیر این صورت محدودیت سنی برای حضور در این مراکز وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی پل ارتباطی میان خیران و نیازمندان است و روز به روز شاهد هم افزایی بیشتر خیران در کمک رسانی و توانمندسازی به جامعه هدف هستیم.

منبع:ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار