238377
۲۴ تیر ۱۴۰۰

بررسی مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج بیماران «سی. اف»

به گزارش کودک پرس ، جلسه روز 23 تیر کمیته بیماران خاص و صعب‌العلاج کرمانشاه به بررسی مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج و بویژه بیماران «سی. اف» اختصاص داشت. آنطور که مسئولان می گویند تاکنون 87 بیمار سی اف در استان شناسایی شده که مشکل اصلی آنها نبود فوق تخصص ریه است، مشکلی که […]

به گزارش کودک پرس ، جلسه روز 23 تیر کمیته بیماران خاص و صعب‌العلاج کرمانشاه به بررسی مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج و بویژه بیماران «سی. اف» اختصاص داشت. آنطور که مسئولان می گویند تاکنون 87 بیمار سی اف در استان شناسایی شده که مشکل اصلی آنها نبود فوق تخصص ریه است، مشکلی که در جلسه امروز به آن پرداخته و مقرر شد یک پزشک متخصص عفونی یا ریه، جهت گذراندن دوره‌های آموزشی درمان این بیماران به تهران اعزام شود.

حسین بیگلری رییس انجمن بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به وجود 40 هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان گفت: این بیماران با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند.

وی افزود: در این بین کودکان سی اف با کمبود پزشک مواجه هستند و باید برای آنها چاره اندیشی شود.

وی افزود: تاکنون حدود 87 بیمار سی اف در استان شناسایی شده که نیازمند معاینه همیشگی توسط فوق تخصص ریه کودکان هستند.

بیگلری گفت: در حال حاضر این کودکان مجبورند هرچند وقت یکبار برای ویزیت به تهران مراجعه کنند که در شرایط کرونایی برای آنها بسیار خطرناک است و عمده آنها به دلیل نبود مکان مجبورند چند روزی در کنار بیمارستان چادر بزنند که اصلا شرایط خوبی نیست.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه با تاکید بر حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: هزینه های بیماری فشار مضاعفی به این قشر از جامعه وارد کرده و نیاز است که حمایت های بیشتری از آنها صورت گیرد و امیدواریم در این زمینه خیرین هم پای کار بیایند.

استاندار با تاکید بر پیگیری مشکلات بیماران سی اف، گفت: در این راستا صحبت هایی صورت گرفته تا بتوانیم پزشکی را به تهران اعزام کرده و دوره های لازم در خصوص درمان این بیماران را بگذراند که بتوانیم خدمات رسانی بهتری به این بیماران در استان داشته باشیم.

وی همچنین با قدردانی از هلال احمر کشور و استان هم گفت: با مساعدت های صورت گرفته سالانه حدود 9 تا 10 میلیارد تومان از طریق هلال احمر در اختیار بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند استان قرار می گیرد.

فریبرز نجفی مهر مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشا هم در این جلسه از راه اندازی داروخانه هلال احمر در کرمانشاه خبر داد وافزود: مجوز تاسیس این داروخانه اخذ شده و به زودی راه اندازی می شود.

وی افزود: راه اندازی این داروخانه کمک بزرگی در جهت تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج خواهد بود، چرا که در شرایط تحریم واردات دارو برای نهادی مانند هلال احمر با سهولت بیشتری صورت می گیرد.

نجفی مهر در ادامه از اختصاص اعتبار ماهیانه به هلال احمر استان در جهت حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد وافزود: در همین راستا ماهانه 700 تا 800 میلیون تومان از سوی هلال احمر کشور در اختیار استان قرار داده می شود که صرف رفع نیازهای بیماران خاص و صعب العلاج نیازمند خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این بیماران نیازمند از طریق نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و نیز مددکاران دانشگاه علوم پزشکی که در بیمارستان ها مستقر هستند شناسایی خواهند شد.

وی افزود: در صورت که بیماری نیازمند مساعدت مالی نقدی جهت تامین دارو باشد، اعتبار بصورت مستقیم به حسابش واریز شده و چنانچه در بیمارستان بستری باشد، به حساب بیمارستان واریز خواهد شد.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار