موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
238374
۲۴ تیر ۱۴۰۰

مازندران | اجرای طرح «دوستدار کودک» در چهارشهر استان

گوهردهی به فعالیت های بهزیستی در حوزه کودکان کار و خیابان اشاره کرد و گفت: درحال حاضر سه مرکز کودکان خیابانی و کار در شهرهای بابل، تنکابن، ساری و آمل فعالیت می کنند .

به گزارش کودک پرس ،«فرزاد گوهردهی» در نشست با نماینده ولی فقیه درمازندران به‌مناسبت سالگرد تاسیس بهزیستی، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید فیاض بخش که بانی تاسیس این نهاد است، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید این سازمان مولود انقلاب است و در راستای تحقق اهداف انقلاب گام برمی‌دارد.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران افزود: این نهاد در استان مازندران هم مددجویان و توان‌خواهان معلول و کم‌توان را تحت پوشش قرار داده است، بهزیستی از پنج معاونت تشکیل شده که شامل معاونت پشتیبانی، تخصصی، توانبخشی، آی تی و غیره است‌.

گوهردهی یادآور شد: در حوزه توانبخشی حدود ۶۱ هزار مددجو تحت پوشش داریم، این عدد نسبت به هشت سال قبل که حدود ۴۱ هزار نفر بود رشد ۲۰ هزار نفری داشته است.

مدیرکل بهزیستی مازندران ادامه داد: در حوزه معلولان نگران افزایش آمار هستیم، اما از اینکه توانستیم تعداد بیشتری از توان‌خواهان را تحت پوشش قرار دهیم خوشحالیم، این افراد خدمات مستمر و غیرمستمر را از ما دریافت می‌کنند و ما شاهد یک رشد ۴۸ درصدی در حوزه توانخواهان کم‌توان و ناتوان داشتیم و خدماتی به آن‌ها ارائه می‌دهیم.

این مسئول با اشاره به یک اتفاق مبارک در بهزیستی، افزود: امسال با درایت ریاست سازمان و حمایت مجلس شورای اسلامی، شاهد افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش این نهاد بوده است که مستمری‌ها براساس وسع خانوار در حوزه توانبخشی و اجتناعی ارائه می‌شود.

وی اعلام کرد: مستمری خانواده‌ها با رشد چشمگیر از ۵۶۰ تا هزار درصد همراه بود به‌طوری که الان خانواده‌های زیر چهار نفر ۳۵۰ هزار تومان بود و بیش از این تعداد مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند، مستمری‌ای که در سال ۱۳۹۹ به مددجویان پرداخت کردیم در مجموع ۲ هزار میلیارد ریال است که نسبت به هشت سال قبل رشد ۲ هزار و ۲۴۷ درصدی داشته که مبلغ قابل اعتنایی است.

گوهردهی در ادامه اضافه کرد: مطلب دیگر بحث افزایش مراکز ارائه خدمت به توان‌خواهان بود، ما در سال ۱۳۹۲، دارای ۶۶ مرکز روزانه و ۱۵ مرکز شبانه‌روزی داشتیم امروز ۸۸ مرکز روزانه و ۲۹ مرکز شبانه‌روزی داریم که از ما ماهیانه ۲۴۰ میلیارد ریال یارانه دریافت می‌کنند که با رشد ۵۵ درصدی همراه بود.

مدیرکل بهزیستی مازندران اذعان کرد: رویکرد ما این است که توان‌خواهانمان را در خانه و خانواده نگهداری کنیم و به مراکز شبانه‌روزی واگذار نکنیم، چرا که امکان رسیدگی در بستر خانواده بیشتر برایشان فراهم است، خوشبختانه در مازندران اولین استانی بودیم که دو خانه حمایتی را در سال ماقبل افتتاح کردیم، در حوزه سالمندی دو خانه، در حوزه بیماری مزمن یک خانه، حوزه افراد دارای معلولیت ذهنی یک خانه و در حوزه دیگر دو خانه حمایتی در همین هفته افتتاح خواهد شد.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه اجتماعی، یادآور شد: فرزندان خانواده‌ها در فضای خانه حمایتی با رویکرد کوچک‌سازی به تعداد هشت نفر نگهداری می‌شوند، طرح دوست‌دار کودک و حمایت از کودکان کار نیز در چهار شهر ساری، آمل، بابل و تنکابن مازندران استارت خورد با هدف اینکه بگوییم که جای فرزندان در خانواده است اگر در خیابان حضور پیدا کردند صرفا جهت کمک به معیشت خانواده است و وجهه بدی ندارد.

وی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی در سه بخش در حال ارائه خدمت هستیم، بحث مسکن، اشتغال و تحصیل فرزندان فعالیت داریم، ما سال گذشته هزار و ۲۴۰ واحد مسکونی را به مددجویان تحت پوشش با رشد ۳۶۰ درصدی واگذار کردیم، امروز هم شاهد واگذاری ۹۰ واحد مسکونی به‌طور همزمان با کشور که در مجموع تحویل ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش بود در مازندران به ارزش ریالی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال انجام شد.

گوهردهی یادآور شد: سال گذشته در بخش اشتغال هم ۱۰۶ درصد منابع اعتباری که به استان اختصاص پیدا کرده بود محقق شد که ۶ درصد بیشتر از مقدار موردنظر بود، یک میلیارد تومان ماهیانه کمک هزینه تحصیلی مددجویان در حوزه دانشجویی است امیدواریم بتوانیم این رقم را افزایش بدهیم، در سال گذشته جمع‌آوری معتادان متجاهر انجام شد، در همین طرح نوروزی ۱۵۰ مورد از آن‌ها در دو ماهه اول سال در مراکز ماده ۱۶ جمع‌آوری شدند، امیدواریم نسبت به ارائه خدمات بیش از پیش به جامعه هدف که شایسته خدمات بیشتری هستند اقدام کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار