موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
238275
۲۳ تیر ۱۴۰۰

اپراتورها ملزم به صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت

اپراتورهای تلفن همراه ملزم هستند از تمامی حقوق کودکان و نوجوانان در سرویس‌های برخط خود صیانت کنند.

به گزارش کودک پرس ،هم اکنون در ایران بخش قابل توجهی از کاربران اینترنت را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و باتوجه به تنوع انواع گوشی‌های هوشمند اکثر این دسته از کاربران با تلفن‌های همراه خود یا پدر و مادرشان به اینترنت متصل می‌شوند. بررسی‌ها نشان داده است خطرهای متعددی در کمین کاربران کودک و نوجوان است. از همین رو حفاظت از حریم خصوصی آن‌ها و صیانت از حقوقشان از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جلسه ۲۰۳ کمیسیون تنظیم مقررات ضوابط «صیانت از کودکان و نوجوانان در خدمات تلفن همراه پهن‌باند» را تصویب و در ۲ آذر ۱۳۹۳ به دستگاه‌های متولی امر ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه اپراتورها ملزم هستند سیم‌کارت‌های مخصوص کودک و نوجوان با قابلیت دسترسی به بسته‌های خدماتی جذاب تلفن همراه پهن‌باند را متناسب با گروه‌های سنی کودک و نوجوان ارائه کنند. همچنین این خدمات‌دهندگان شبکه ارتباطی باید بسته آموزشی استفاده صحیح از خدمات پهن‌باند تلفن همراه، شامل شیوه بهره برداری از فرصت‌ها و مقابله با تهدیدها را در دسترس متقاضیان قرار دهند و در این خصوص اطلاع‌رسانی لازم را کنند.

فروش هرگونه سیم‌کارت تلفن‌همراه به افراد کمتر از ۱۸ سال غیرقانونی است و تمامی تغییرات در قابلیت‌های سیم‌کارت از قبیل محدودیت در دسترسی به بعضی از خدمات و یا اضافه کردن تعدادی از سرویس‌ها صرفاً از طریق خود مشترک امکان‌پذیر است. کاربران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی یا دنیای حقیقی با شماره‌های اضطراری ۱۱۰ یا ۱۲۳ تماس بگیرند.

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار