موقعیت فعلی شما : خانه/سازمان بهزیستی
238200
۲۳ تیر ۱۴۰۰

مستمری فرزندانی که توسط نزدیکانشان نگهداری می شوند به ۱.۲ میلیون رسید

به گزارش کودک پرس ، رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سامانه ملی فرزند خواندگی سال گذشته افتتاح شد و پروسه و فرآیندهای فرزندخواندگی از طریق سامانه انجام می‌شود، گفت: اما ترجیح ما برای فرزندانی که امکان فرزندخواندگی برای آن‌ها وجود ندارد این است که در خانواده‌های جایگزین و یا امین موقت نگهداری شوند […]

به گزارش کودک پرس ، رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سامانه ملی فرزند خواندگی سال گذشته افتتاح شد و پروسه و فرآیندهای فرزندخواندگی از طریق سامانه انجام می‌شود، گفت: اما ترجیح ما برای فرزندانی که امکان فرزندخواندگی برای آن‌ها وجود ندارد این است که در خانواده‌های جایگزین و یا امین موقت نگهداری شوند که حدود ۱۷ هزار فرزند ما این شرایط را دارند و حدود ۱۰ هزار فرزند دیگر در شیرخوارگاه‌ها و مراکز شبه‌خانواده نگهداری می‌شوند.

وحید قبادی دانا در نشست خبری امروز خود که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با اشاره به فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست یادآور شد: ۲۷ هزار نفر از این افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند. تاکید ما بر حضور این افراد در خانواده است. در سال‌های اخیر بیش از ۱۰ هزار فرزند بی‌سرپرست به فرزندخواندگی سپرده شده‌ است.

۱۷۰۰۰ فرزند در شرایط واگذاری به عنوان امین موقت

وی ادامه داد: سامانه ملی فرزند خواندگی سال گذشته افتتاح شد و پروسه و فرآیندهای فرزندخواندگی از طریق سامانه انجام می‌شود اما ترجیح ما برای فرزندانی که امکان فرزندخواندگی برای آن‌ها وجود ندارد این است که در خانواده‌های جایگزین و یا امین موقت نگهداری شوند که حدود ۱۷ هزار فرزند ما این شرایط را دارند و حدود ۱۰ هزار فرزند دیگر در شیرخوارگاه‌ها و مراکز شبه‌خانواده نگهداری می‌شوند.

افزایش سرانه یارانه پرداختی به خانواده‌ها و مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست از ماه جاری

قبادی‌دانا تاکید کرد: افرادی که در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند؛ این نگهداری توسط خیرین معتمد، در حدود ۶۰۰ مرکز شبه خانواده که خانه های کوچکی هستند که ۱۰ الی ۱۵ نفر از این کودکان در آنجا در کنار مددکاران و خیرین نگهداری می‌شوند. سازمان برای نگهداری آنها به مراکز خیریه یارانه پرداخت می‌کند. در سال ۹۷ به ازای هر فرزندی که در مرکز شبه خانواده نگهداری می‌شد، مبلغ ۴۲۰ هزارتومان به عنوان یارانه به مرکز پرداخت می‌شد، این رقم در سال ۹۹ به ۶۵۰ هزارتومان افزایش پیدا کرد و در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. برای کودکان زیر ۱۲ سال یک میلیون تومان و برای کودکان بالای ۱۲ سال یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومان و به کودکان دارای معلولیت که بدسرپرست یا بی‌سرپرست هستند یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است که از پایان تیرماه این تغییر مبلغ اعمال می‌شود و به صورت الکترونیکی بر روی کارت بانکی خیریه‌هایی که مجوز لازم را برای نگهداری فرزندان دارند، شارژ می‌شود.

قبادی‌دانا افزود: کودکانی که سرپرست موثر ندارند اما نزدیکانی دارند که می‌توانند از آنها نگهداری کنند، مبلغ امدادی که برای آنها در نظر گرفته شده در سال ۹۷، ۳۵۰ هزار تومان بود که به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در پایان تیرماه افزایش می‌یابد که نسبت به گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار