موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
238044
۲۲ تیر ۱۴۰۰

کشف گورستان جدید کودکان بومی در کانادا

شبکه سی بی سی کانادا (CBC) از کشف بیش از ۱۶۰ گور بی نام کودکان بومی در استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،شبکه سی بی سی کانادا (CBC) از کشف بیش از ۱۶۰ گور کودکان بومی در یکی از مناطق وابسته به یک مدرسه شبانه روزی در استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا خبر داد.

بر اساس این گزارش، قبیله بومی پنلاکوت (Penelakut) در جزیره کوپر در جزایر خلیج جنوبی بریتیش کلمبیا اعلام کرد این گور‌های بی نشان در محل مدرسه شبانه روزی سابق جزیره کوپر پیدا شده است.

اطلاعات در مورد این گور‌های تازه کشف شده هنگامی آشکار شد که این قبیله درباره این کشف در خبرنامه‌ای که به صورت آنلاین منتشر شد، به جوامع بومی همجوار موسوم به «فرست نیشن» مطالبی را عنوان کرد.
سی بی سی به نقل از این خبرنامه گزارش داد:”ما از شما دعوت می‌کنیم برای افزایش آگاهی درباره این مدرسه جزیره کوپر و تأیید وجود بیش از ۱۶۰ گور بی نشان در اراضی و محل سکونت ما شرکت کنید. “
این گزارش آمده است، جزئیات بیشتری هنوز در مورد این گور‌ها ارائه نشده و این قبیله نیز هنوز به درخواست‌ها برای دیدار پاسخ نداده است.
بر اساس سوابق رسمی، این مدرسه بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۷۰ در جزیره کوپر، یکی از جزایر جزایر خلیج جنوبی بریتیش کلمبیا فعالیت می‌کرده است.
درهفته های گذشته نیز معترضان در کانادا به دنبال افزایش خشم عمومی از کشف بقایای اجساد صد‌ها کودک در گور‌های بی نام در مدارس سابق بومیان این کشور، مجسمه‌های ملکه ویکتوریا و ملکه الیزابت را در شهر وینیپگ به زیر کشیدند. معترضان شعار می‌دادند “نسل کشی افتخار ندارد.”

پیش از این حدود هزار گور بی نام در محل مدارس شبانه روزی سابق بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان کشف شده است. این مدارس را عمدتا کلیسای کاتولیک اداره می‌کرد و دولت آن‌ها را تاسیس کرده بود. این مدارس به مدت ۱۶۵ سال و تا سال ۱۹۹۶ کودکان را به اجبار از خانواده‌ها جدا می‌کردند. آن‌ها در این مدارس با سوءتغذیه و بدرفتاری‌های جسمی و جنسی یا آنچه از آن با عنوان “نسل کشی فرهنگی” یاد شده است، مواجه بودند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار