موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
238041
۲۲ تیر ۱۴۰۰

انجام معاینات پزشکی کلاس اولی‌ها بدون نیاز به داشتن کارت واکسیناسیون

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: معاینات پزشکی کلاس اولی‌ها بدون کارت واکسیناسیون کودکان انجام می‌شود و نیازی به داشتن کارت واکسیناسیون نیست.

به گزارش کودک پرس ،آقای دکتر عظیم عراقی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: خانواده‌هایی که تاکنون واکسن کودکان شش ساله خود را نزده اند می‌توانند معاینات پزشکی را در پایگاه‌های سنجش سلامت آموزش و پرورش انجام دهند و تزریق واکسن را به مراحل بعد بسپارند.

وی گفت: پیش از این اعلام شده بود که انجام سنجش تحصیلی کلاس اولی‌ها مشروط به داشتن کارت واکسیناسیون است.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها می‌توانند واکسن کودکان خود را با مراجعه به پایگاه‌های جامع سلامت که از طرف آموزش و پرورش معرفی می‌شوند دریافت و برای گرفتن برگه سلامت به پایگاه‌های آموزش و پرورش مراجعه کنند که این برگه برای ثبت نام دانش آموزان در مدرسه الزامی است.

آقای دکتر عراقی افزود: سعی می‌کنیم که مراکزی را به خانواده‌ها معرفی کنیم که تزریق واکسن بدون معطلی انجام شود و از ازدحام خانواده‌ها در مراکز واکسیناسیون جلوگیری شود.

وی با تأکید بر این که فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت آموزش و پرورش در شهر‌های قرمز نیز ادامه دارد گفت: بیش از ۶۰۰ هزار کلاس اولی برای سنجش سلامت نوبت گیری شده اند و سنجش ۲۷۰ هزار دانش آموز نیز تاکنون انجام شده است که در شهر تهران این رقم به ۴۰ درصد کودکان شش ساله می‌رسد.

معاون سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطرنشان کرد: در پایگاه‌های سنجش سلامت امسال علاوه بر سنجش قد، وزن، گوش، چشم و روانشناسی، فقر حرکتی شش ساله‌های بدو ورود به مدرسه هم شناسایی و سنجیده می‌شود.

آقای دکتر عراقی گفت: خانواده‌ها با ثبت نام در سامانه پادا از طریق مدرسه و سامانه به پایگاه‌های سنجش سلامت معرفی می‌شوند.

وی افزود: مشکل سامانه سی دا و سامانه سنجش تحصیلی دانش آموزان برطرف شده و نوبت دهی به خوبی انجام خواهد شد.

آقای دکتر عراقی یادآور شد: هزینه سنجش سلامت دانش آموزان ۵۰ هزار تومان است که در پایگاه‌های سنجش سلامت گرفته می‌شود و مدرسه حق دریافت این وجه را ندارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار