موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/سازمان بهزیستی
238029
۲۲ تیر ۱۴۰۰

حضانت ۱۱۰ فرزندخوانده در سال گذشته واگذار شد

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان، گفت: سال گذشته ۱۱۰ فرزندخوانده به صورت موقت به خانواده‌های واجد شرایط واگذار شدند، علاوه بر این طرح مراقبتی و مشارکتی برای نگهداری فرزندان در شیرخوارگاه ها وجود دارد و هدف ما توانمندسازی این گروه از کودکان است.

به گزارش کودک پرس ،عبدالرضا اسماعیلی،همزمان با هفته گرامیداشت بهزیستی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در استان، اظهار کرد: ۱۸ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان اصفهان فعال است، در مداخله در بحران خط ۱۲۳ و خودروی اورژانس نیز در این بخش همکاری لازم را با دفتر آسیب‌های اجتماعی در سازمان بهزیستی دارند و با اعلام گزارش‌ها مداخله در بحران و ارائه خدمات مشاوره‌ای صورت می‌گیرد و در صورت نیاز خانواده به سمت پایگاه اورژانس هدایت می‌شود.

وی اضافه کرد: در موضوع اقدام و عمل همکاری ۱۳ دستگاه برای کودکان کار لازم است اما متأسفانه به غیر از چند دستگاه مابقی نهادها در این زمینه همکاری لازم را با اداره بهزیستی ندارند و امیدواریم در آینده با تعامل بیشتر سایر سازمان‌ها کودکان کار را در استان ساماندهی کنیم.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، تصریح کرد: در حال حاضر «مؤسسه سرمد» با فعالیت روزانه، کودکان کار سر چهار راه‌ها را جذب می‌کند، اگر موضوع اقدام و عمل به صورت مثبت در استان صورت بگیرد هم کودکان و هم خانواده‌های آنها توانمند می‌شوند.

هدایت گروه سنی ۱۲ سال به بالا به سمت خانه‌های کودک و نوجوان
اسماعیلی افزود: کودکان بالای ۱۲ سال اگر فاقد سرپرست مؤثر باشند ساماندهی شده و به سمت خانه‌های کودک و نوجوان هدایت می‌شوند و در استان اصفهان تعداد ۴۰ خانه کودک و نوجوان در این زمینه برای ساماندهی کودکان کار فعال هستند.

وی تاکید کرد: سیاست اداره بهزیستی در استان اصفهان کاهش حضور کودکان کار در این خانه‌ها است، در واقع تلاش می‌شود این گروه از کودکان نزد خانواده‌های جایگزین و یا اقوام و وابستگان نگهداری شوند و حضور کمتری در خانه‌های کودک و نوجوان داشته باشند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، گفت: سال گذشته تعداد ۱۱۰ فرزندخوانده به صورت دائم و موقت به خانواده‌های واجد شرایط واگذار شدند و علاوه بر این طرح مراقبتی و مشارکتی برای نگهداری فرزندان در شیرخوارگاه را هم داریم.

اسماعیلی اظهار کرد: هدف ما توانمندسازی کودکان با پرداخت هزینه‌ها برای فرزندان ترخیصی است و شیرخوارگاه بهزیستی اصفهان تنها مرکز دولتی در استان است که در آینده این مرکز به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وی تاکید کرد: هرجا مردم وارد سازمان‌های مردم نهاد شوند در آن بخش سازمان بهزیستی در نحوه ارائه خدمات موفق تر خواهد بود و در این زمینه بهزیستی نیازمند مشارکت و همکاری سازمان‌های مردم نهاد است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار