موقعیت فعلی شما : خانه/مشکلات تربیتی
237865
۲۲ تیر ۱۴۰۰

فرزندانمان آنچه ما هستیم می‌شوند

به گزارش کودک پرس ، یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: والدین باید یک سیستم ارزشی داشته باشند تا الگوی خوبی برای فرزندانشان باشند. دکتر عفت آی اظهار کرد: والدین باید با فرزندان خود یک ارتباط قوی داشته باشند تا همه تعاملات براساس همان ارتباط صورت گیرد. وی افزود: به طور مثال به کاربردن جملاتی […]

به گزارش کودک پرس ، یک روانشناس و کارشناس خانواده گفت: والدین باید یک سیستم ارزشی داشته باشند تا الگوی خوبی برای فرزندانشان باشند.

دکتر عفت آی اظهار کرد: والدین باید با فرزندان خود یک ارتباط قوی داشته باشند تا همه تعاملات براساس همان ارتباط صورت گیرد.

وی افزود: به طور مثال به کاربردن جملاتی مانند “درس خواندن فایده‌ای ندارد” و “کسانی که درس خواندن به جایی نرسیدند”، سیستم ارزشی خانواده را تضعیف و متزلل می‌کند؛ در این مورد باید یک حد تعادل قائل شویم و تلاش را ملاک موفقیت بدانیم.

این روانشناس بیان کرد: بعضا دیده شده والدین روزی ۱۰ دقیقه مطالعه نداشته باشند و دائم از گوشی استفاده کنند، اما انتظار داشته باشند فرزندشان کتاب بخواند و گوشی بازی نکند.

آی تصریح کرد: یک جمله معروف می‌گوید فرزندان ما آنچه که آرزو داریم نمی‌شوند، بلکه آنها آنچه که ما هستیم می‌شوند؛ پس باید الگوی خوبی برای آنها باشیم.

وی ادامه داد: ما باید فرزندانمان را به موقع تشویق کنیم؛ اگر کار خوبی کرد که قابل تشویق بود، تشویق کنیم؛ متاسفانه مواردی دیده شده که فرزند هیچ کاری نکرده اما از صبح تا شب مورد تشویق والدین قرار گرفته است؛ پس باورش می‌شود که این روند خوبی است.

آی خاطرنشان کرد: فرزندانمان را برای کتاب خواندن، کمک کردن به دوستانش و زمانی که احساس کردیم که به طور مثال حسودی نمی‌کند، تشویق کنیم و در کنارش اگر کار بدیاتجام داد مذمتش کنیم، اما نباید شخصیت او را خورد کنیم و با لحن بد صحبت کنیم بلکه با زبان ملایم کار بد او را گوشزد کنیم.

وی بیان کرد: والدین باید فرزند خود را بی قید و شرط دوست داشته باشند، اما نباید از خطاهای او بگذرند چراکه زمانی که رشد کردند و بزرگ شدند جامعه از این خطاها نخواهد گذشت و این به فرزند ما آسیب خواهد زد.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار