237651
۲۱ تیر ۱۴۰۰

تاثیر متون ادبی کهن فارسی در آموزش و آشنایی کودکان با فرهنگ اصیل ایرانی واسلامی

به گزارش کودک پرس ،مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: باز آفرینی و بازنویسی متون ادبی کهن تاثیر مهمی در آموزش کودکان دارد. زاهدی افزود: باز آفرینی و بازنویسی متون ادبی کهن فارسی تاثیر مهمی در آموزش و آشنایی کودکان و نوجوان با فرهنگ اصیل ایرانی واسلامی دارد و به […]

به گزارش کودک پرس ،مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت: باز آفرینی و بازنویسی متون ادبی کهن تاثیر مهمی در آموزش کودکان دارد.

زاهدی افزود: باز آفرینی و بازنویسی متون ادبی کهن فارسی تاثیر مهمی در آموزش و آشنایی کودکان و نوجوان با فرهنگ اصیل ایرانی واسلامی دارد و به همین دلیل کانون در سال های اخیر توجه خاصی به این موضوع داشته است.

وی با اشاره به اینکه کانون یک برند است و خانواده ها به آن اعتماد دارند، تصریح کرد: کانون با ارائه کتاب های یکپارچه در بخش های مختلف همچون آثار کهن فارسی، شعری، علمی ، فرهنگی و ادبی توانسته بخش مهمی از جامعه که کودکان و نوجوانان هستند را با ادبیات آشنا سازد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ادبیات کودک و نوجوان کمک زیادی به رشد و پرورش تخیل کودکان و نوجوانان می کند، خاطرنشان کرد: از مهمترین اهداف ادبیات کودک و نوجوان آماده کردن کودک برای شناختن ، دوست داشتن و ساختن محیط ، مطالعه و ایجاد عادت مطالعه در او است.

وی اظهارکرد: متولیان حوزه کودک باید از زبان ادبیات برای ایجاد رابطه با کودک، جامعه پذیر کردن او، دور کردن کودک ونوجوان از آسیب های اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان بهره گیرند.

زاهدی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با وجود کرونا همچنان پویایی و زنده بودن خود راحفظ کرده است، افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حوزه ادبیات کودکان جایگاه برجسته ای دارد و در زمینه ادبیات کودک و نوجوان در حوزه ملی و بین المللی خوش درخشیده وآثار مختلفی در قالب کتاب های شعر و قصه توسط نویسندگان کانون استان به چاپ رسیده است.

مدیر کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی ادامه داد: کانون برای روز ادبیات کودک و نوجوان برنامه های مختلف از جمله نشست های مجازی شاعران و نویسندگان ، برگزاری انجمن ادبی، ویژه برنامه مجازی با محوریت بررسی متون ادبی و معرفی شخصیت آذری یزدی به صورت مجازی برای اعضای خود برگزار خواهد کرد.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار