موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
237363
۲۰ تیر ۱۴۰۰

دختران، نقش‌آفرین اصلی ادبیات کودک و نوجوان در آینده

به گزارش کودک پرس ، دبیرکل هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نقش‌آفرین اصلی حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشور در آینده، دختران و بانوان این سرزمین خواهند بود. علیرضا مختارپور شنبه ۱۹ تیرماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره” دوست من کتاب” با بیان اینکه چند ویژگی برای این جشنواره می‌توان برشمرد، اظهار کرد: موضوع […]

به گزارش کودک پرس ، دبیرکل هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نقش‌آفرین اصلی حوزه ادبیات کودک و نوجوان کشور در آینده، دختران و بانوان این سرزمین خواهند بود.

علیرضا مختارپور شنبه ۱۹ تیرماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره” دوست من کتاب” با بیان اینکه چند ویژگی برای این جشنواره می‌توان برشمرد، اظهار کرد: موضوع این جشنواره که به نام کتاب، مطالعه، کتابخانه و کتابخوانی رقم خورده، موضوعی مقدس و ارزشمند است.

وی دومین ویژگی این جشنواره را کتابخانه‌های عمومی دانست و تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی در واقع مرکز مطالعه، نور و دانش بخشی در جامعه هستند که متأسفانه در کشور ما گاهی در تبلیغات و برنامه‌های مستقیم و غیر مستقیم به این موضوع کم‌توجهی می‌شود.

مختارپور ادامه داد: در کشورهای غربی اهمیت کتابخانه‌ها به قدری بالاست که در اولین قسمت از یک مجموعه نمایشی که اخیراً پخش شد، یک نویسنده که کلنگ ساخت یک کتابخانه رو بر زمین می‌زد، کتابخانه‌ها را آتش نورانی بزرگی دانست که هزاران نفر می‌توانند در پرتو نور آن گرمی بگیرند و روشنایی بیابند.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه وجود اساتید شاخص و برجسته سومین ویژگی این جشنواره است، تصریح کرد: وجود این اساتید هر یک به تنهایی می‌تواند اعتبار و ارزش فوق العاده‌ای به یک جشنواره ببخشند، چه رسد به اینکه چند نفر از این عزیزان در این رویداد همراه ما بودند و موجب دل‌گرمی کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده باشند.

مختارپور با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از افراد ۱۹ در این جشنواره شرکت کردند، اظهار کرد: وجود دو سوم از برگزیدگان این جشنواره از بین دختران، ویژگی بعدی این جشنواره است و نشان می‌دهد همانطور که در سایر حوزه‌ها، بانوان و دختران این سرزمین پله‌های ترقی و رشد را به سرعت طی می‌کنند در این حوزه نیز از این مهم مستثنی نیستند و شاید نقش آفرینی اصلی در ادبیات کودک و نوجوان آینده کشور به دست این دختران باشد.

وی در پایان یادآور شد: پشتیبانی، هماهنگی و حمایت تمامی شخصیت‌های فرهنگی و دستگاه‌های فرهنگی استان همدان دست به دست هم دادند تا این  جشنواره به یک رویداد دلنشین تبدیل شود.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار