موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
237312
۲۰ تیر ۱۴۰۰

جشنواره «دوست من کتاب» فرصتی برای بروز استعداد کودکان و نوجوانان

سرپرست داوران بخش شعر و داستان کودک و نوجوان با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره ملی «دوست من کتاب» گفت: این جشنواره فرصتی برای بروز استعدادهای کودکان و نوجوانان است.

به گزارش کودک پرس ،مصطفی رحمان‌دوست امشب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» با بیان اینکه زمانی در همدان کتابخانه عمومی نداشتیم و کتاب کرایه می‌کردیم اظهار کرد: خوشحالیم که امروز برای کودکان و نوجوانان فرصت مناسبی فراهم شده است تا استعدادهای خود را نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه امروز امکانات بی‌شماری توسط کتابخانه‌های عمومی برای کودکان و نوجوانان فراهم شده و نیازی به کرایه کتاب نیست افزود: امروز یک جلد کتاب می‌توان از بزرگان ادب همدان نوشت.

سرپرست داوران بخش شعر و داستان کودک و نوجوان با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره تصریح کرد: از اینکه در این حرکت فرهنگی سهم داشتم بسیار خرسند هستم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه استان پرآوازه و افتخارآمیز همدان در تمام صحنه‌های فرهنگی خوش درخشیده است اظهار کرد: امروز افتخار داریم در بین اهالی ادب و هنر به ویژه ادبیات کودک و نوجوان حضور داریم و این جشنواره یک اقدام فرهنگی تأثیرگذار در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

مصطفی آزادبخت با اشاره به اینکه این جشنواره یک کار فرهنگی اصیل و ریشه دار است افزود: مکتب اسلام با مکتب کتاب و کتابخوانی عجین است و رشته‌های علمی بی‌شماری را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حضور چهره‌های برجسته همدانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان قطعا باعث رونق گرفتن این جشنواره شده است تصریح کرد: در عرصه‌های فرهنگی، هنری،اجتماعی و اقتصادی اتفاقات خوبی در استان همدان رقم خورده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان ادامه داد: امروز کتابخوانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و سبب کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه استان همدان در حوزه کودک و نوجوان همواره خوش درخشیده است خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی،کودکان نوجوانان را به سمت کتابخوانی هدایت می‌کند و باعث پویایی و نشاط می‌شود.

آزادبخت تأکید کرد: مطالعه و کتابخوانی، کسب دانش و علم، زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت همه‌جانبه‌ی کشور می‌شود و باید برای آن برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ۵۴ درصد کتابخانه‌های شهری و روستایی را افزایش دادیم تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد به تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزوده شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی استان همدان تقویت فرهنگ به ویژه در حوزه کودک و نوجوان است ادامه داد: استان همدان با همدلی و وفاق در راه تقویت فرهنگ و اجتماع گام بر می‌دارد.

وی گفت: استان همدان آمادگی دارد پشتیبانی هر برنامه فرهنگی و هنری ریشه‌دار را برای همه سنین به ویژه کودکان و نوجوان انجام شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار