موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
237303
۲۰ تیر ۱۴۰۰

محافظت از کودکان در برابر دلتا کرونا

به گزارش کودک پرس ، سویه دلتا ویروس کرونا که اولین‌بار، اواخر سال گذشته در هند مشاهده شده و در حال حاضر ۲۰ درصد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات‌متحده را شامل می‌شود، انتظار می‌رود در ماه‌های آینده به نوع غالب در ایالات‌متحده تبدیل شود. به نقل از یاهو نیوز، به دلیل اینکه سویه دلتا […]

به گزارش کودک پرس ، سویه دلتا ویروس کرونا که اولین‌بار، اواخر سال گذشته در هند مشاهده شده و در حال حاضر ۲۰ درصد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ایالات‌متحده را شامل می‌شود، انتظار می‌رود در ماه‌های آینده به نوع غالب در ایالات‌متحده تبدیل شود.

به نقل از یاهو نیوز، به دلیل اینکه سویه دلتا نسبت به سویه آلفا، نوع غالب در ایالات‌متحده، به میزان ۶۰ درصد قابلیت انتقال بیشتری دارد در نتیجه انتقال آن از نوع اصلی بیشتر شده است و سویه خطرناک کرونا محسوب می‌شود.

اطلاعات جدید بیان می‌کند که سویه دلتا بسیار عفونی‌تر شده و ممکن است خطر بستری شدن افراد واکسینه نشده در بیمارستان را دو برابر افزایش دهد.

به دلیل وجود چنین سویه خطرناکی مراقبت از کودکان زیر ۱۲ سال و بزرگتر که واکسینه نمی‌شوند و شرایط لازم برای دریافت واکسن کووید-۱۹ را ندارند، ضروری است.

کارشناسانی مانند اسکات گوتلیب، مدیر سابق سازمان غذا و دارو ایالات‌متحده با اشاره به بازگشایی مدارس در اواخر تابستان امسال هشدار می‌دهند که مدارس به کانون گسترش ویروس کرونا تبدیل خواهند شد.

رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، بایدن نیز هشدار داد که نوع دلتا به‌ویژه برای جوانانی خطرناک است که از نظر اجتماعی فعالیت بیشتری دارند و احتمال واکسیناسیون آنان نسبت به افراد مسن کمتر است.

دکتر لیانا ون، پزشک اورژانس و استاد بهداشت عمومی دانشگاه جورج واشنگتن اظهار کرد: به‌طور کلی باید در مورد تمام افرادی که هنوز واکسینه نشده‌اند و از مصونیت در برابر کووید-۱۹ برخوردار نیستند، نگران باشیم و نوع مسری‌تر به این معنی است، فعالیت‌هایی که زمانی فکر می‌کردیم ایمن هستند خطرناک‌تر شدند.

وی افزود: به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز داریم اما دانشمندان معتقدند که نوع دلتا نسبت به دیگر سویه‌ها در تمام گروه‌های سنی مسری‌تر است و لزوما در مورد کودکان چنین نیست.

ون گفت: نتایج تحقیقات کنونی حاکی از این است که این سویه موجب شده مبتلایان بیشتری در بیمارستان بستری شوند اما فقط در میان کودکان نبوده است بلکه به‌طور کلی موجب بیماری سخت‌تری می‌شود.

 

در انگلستان گزارش‌های مربوط به آخرین داده‌ها بیان می‌کند که نوع دلتا مسئول ۹۹ درصد موارد ابتلا جدید است. طی دو ماه، این سویه از آلفا پیشی گرفته است و نتایج تحقیق اخیر نشان می‌دهد که جوانان به گسترش ابتلا کمک کردند.

هنوز برای اظهارنظر در مورد روند ابتلا به دلتا در ایالات‌متحده خیلی زود است، اما دکتر آنتونی فائوچی، بهترین متخصص بیماری‌های عفونی ایالات‌متحده گفت: ایالات‌متحده نیز در این روند از انگلیس پیروی کرده است. ظهور انواع مختلف، تهدید بزرگی در برابر تلاش ایالات‌متحده برای از بین بردن کووید-۱۹ است.

چگونه از کودکان در برابر کووید محافظت کنیم؟

ون با اشاره به کودکان و افراد دارای نقص ایمنی گفت: بهترین کاری که می‌توانیم برای محافظت از کودکان خود انجام دهیم این است که خودمان واکسینه شویم تا بتوانیم از دیگرانی که واکسینه نشدند محافظت کنیم.

وی افزود: با واکسیناسیون همه بزرگسالان میزان عفونت بسیار کمتر خواهد شد و در نتیجه فرزندان ما کمتر بیمار می‌شوند. این مهمترین کاری است که واقعا می توانیم و باید انجام دهیم.

 

آیا کودکان با حضور در مدارس ایمن هستند؟

ون بیان کرد: روش‌های مختلفی وجود دارد که کودکان با اطمینان به مدارس برگردند و بتوانیم از کودکان در برابر کووید-۱۹ محافظت کنیم. یکی از این موارد واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال است. در حال حاضر، در ایالات‌متحده، افراد ۱۲ سال به بالا می‌توانند واکسن کووید-۱۹ فایزر دریافت کنند.

اگر همه معلمان و دانش‌آموزان واکسینه شوند، برای حضور در مناطق با شیوع کمتر دیگر نیازی به استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی نیست. وی معتقد است، بسیاری از جوامع برای عدم قرار گرفتن در معرض خطر همچنان به استفاده از ماسک و آزمایش ادامه خواهند داد.

وی ادامه داد: آزمایش، روشی برای کاهش میزان ابتلاست و باید به‌عنوان یک اقدام نظارتی برای جلوگیری از انتقال ویروس در مدارس و دور نگه داشتن ویروس از کودکان مورد استفاده قرار گیرد.

ون به والدین پیشنهاد کرد: کودکان تابستان امسال در محیط بیرون فعالیت داشته باشند چون حضور در فضای باز به‌طور قابل‌توجهی خطر انتقال را کاهش می‌دهد. همچنین کودکان با فعالیت در محیط باز نیاز به استفاده از ماسک ندارند.

وی تاکید کرد: اگر فرزندانم و سایر بچه‌ها در خانه حضور داشته باشند آنان را به استفاده از ماسک تشویق می‌کنم و افراد واکسینه نشده در اطراف آنان نیز باید از ماسک استفاده کنند به این دلیل که افراد واکسینه نشده هنوز در معرض خطر انتقال قرار دارند.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار