موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
237098
۱۹ تیر ۱۴۰۰

اعلام نحوه واکسیناسیون نوزادان مادران مشکوک به کرونا

کارشناس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: انتقال بیماری کرونا از طریق شیر مادر مشاهده نشده است.

به گزارش کودک پرس ،مرضیه بخشنده، کارشناس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو‌ با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در دوران شیوع کرونا با توجه به ارزش شیر مادر از قطع بی مورد شیر مادر و تجویز شیر مصنوعی به شدت پرهیز شود. اگر مادران نوزادان بدحال بستری در lCU باشند به چنین افرادی توصیه می شود ۲۳ ساعت خود را با رعایت اصول بهداشتی پیش‌ گفته جوشیده و ذخیره تا جریان شیر قطع شود.

او ادامه داد: اگر وضعیت عمومی مادر با تشخیص قطعی خوب است شیردهی از پستان باید با رعایت نکات بهداشتی مطابق دستورالعمل ها انجام بگیرد. برای جلوگیری از احتمال انتقال عفونت برای دوشیدن شیر از دست یا شیردوش های مناسب شخصی استفاده کنند.

بخشنده بیان کرد: تغذیه نوزاد مادر مورد مشکوک به ابتلا به بیماری با رعایت اصول بهداشتی از پستان مادر معنی ندارد واکسیناسیون نوزادانی که مادران شان مبتلا به عفونت قطعی یا مشکوک به کرونا است مانند بقیه نوزادان خواهد بود. ملاحظات مربوط به بانک شیر مادر تا به حال شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا شیر مادر گزارش نشده است و فرآیند پاستوریزاسیون روی شیر مادر را امن میکند.

او تاکید کرد: کارشناس بانک شیر بعد از رسیدن شیر ابتدا دست های خود را با آب و صابون با روش استاندارد شسته و شیر را تحویل بگیرد. از اسپری کردن مواد ضدعفونی کننده به سطح خارجی ظرف شیر پرهیز شود چون ممکن است مواد ضدعفونی کننده وارد شیر شد.کارشناس بانک شیر مادر بیمارستان باید از سلامتی اهدا کنندگان حاضر در بیمارستان اطمینان حاصل کند.

کارشناس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت گفت: فاصله گذاری اجتماعی و نوبت دهی جهت جلوگیری از ازدحام مردم در مراکز بهداشتی و بیمارستان انجام شود مراقبت آغوشی در نوزادان در سریال در بخش مراقبت ویژه تخصصی نوزادان که مادر به نوزاد بدون علامت مشکوک مبتلا به کرونا بوده، انجام مراقبت آغوشی و رعایت نکات بهداشتی مطابق با دستورالعمل کشوری توصیه می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار