موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/فرهنگ و رسانه
237089
۱۹ تیر ۱۴۰۰

برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: فارس جزء استانهای پیشرو در امر ثبت نام مدارس می باشد و در سال جاری به دلیل رعایت مسائل بهداشتی تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت دانش‌آموزان را نیز افزایش دادیم.

به گزارش کودک پرس ،معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب اظهار داشت: امروز فارس با ظرفیت های بی نظیر فرهنگی و دارا بودن همه عناصر هویتی میزبان همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی دوره پیش دبستانی است.

رضوان حکیم زاده گفت: هدف این همایش تجربه گردانی و ایجاد فرصت برای مطالعه در رابطه با هویت دانش آموزان و به کارگیری یافته های علمی برای توسعه و تحکیم هویت افراد جامعه است.

وی بیان کرد: خوشبختانه استقبال خوبی از این همایش شد به طوری که بیش از یک هزار و یکصد مقاله علمی و اثر هنری ادبی به دبیرخانه  این همایش ملی  ارسال شد.

حکیم زاده در خصوص ثبت نام مدارس اظهار کرد: 22 اردیبهشت ماه بخشنامه ثبت نام به تمام مدارس ابلاغ شد و با توجه به شرایط خاص حاکم در جامعه ثبت نام همه پایه ها به صورت الکترونیکی و غیرحضوری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فارس از معدود استانهایی است که در سالهای قبل نیز تجربه ثبت نام اینترنتی را در کارنامه دارد، گفت: استان فارس جز استانهای پیشرو در امر ثبت نام می باشد و در سال جاری به دلیل رعایت مسائل بهداشتی تعداد پایگاه های سنجش سلامت دانش آموزان را نیز افزایش دادیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با توصیه اولیا به اینکه دانش آموزان را در نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود ثبت نام نمایند، اظهار داشت: مدارس دولتی  نباید هیچ گونه وجهی به عنوان شهریه از اولیا دریافت نمایند و مشارکتهای مردمی نیز باید بعد از ثبت نام دانش آموزان به صورت داوطلبانه دریافت شود.

وی افزود: اولیا در صورتی که متوجه تخلفی از سوی متولیان ثبت نام دانش آموزان در مدارس شدند شکایت خود را در سامانه shekayat.medu.ir ثبت یا به محل ستاد ثبت نام شهرستانها و مناطق خود رجوع نمایند.

حکیم زاده دوره پیش دبستانی را اجباری ندانست اما یادآور شد این دوره الزام تربیتی دانش آموزان است و گفت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و به جهت اهمیت دوره مهد کودک و با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش برای  تحت پوشش قرار دادن دوره مهد کودک که پیش از این زیر نظر سازمان بهزیستی بود تشکیل شده است.

وی بیان کرد: پوشش دوره پیش دبستانی رابطه معناداری با نمرات دانش آموزان در دروس تخصصی و درک مطلب آنان دارد و در کشورهای توسعه یافته پوشش پیش از دبستان به صورت صددرصدی انجام می شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار