موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/استانها
236542
۱۷ تیر ۱۴۰۰

افتتاح مدرسه کودکان استثنائی سال آینده در کرمانشاه

با کلنگ‌زنی مدرسه ویژه کودکان اوتیسم در کرمانشاه این کودکان تا یکسال دیگر صاحب مدرسه می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ،مدارس کودکان استثنایی به دانش‌آموزانی که دچارعقب ماندگی ذهنی هستند زمینه خوبی جهت ادامه تحصیلات داده‌ است که آن‌ها بتوانند به‌طور فعال در جامعه مشارکت داشته باشند.
شیوه آموزش در این مدارس قابل انعطاف است، به‌طوری‌که هر دانش‌آموز بتواند تا حد ممکن برمبنای اهداف برنامه آموزشی رشد و تکامل یابد.
مدارس کودکان استثنایی در جهت بالا بردن مشارکت اجتماعی و رشد دانش‌آموزان تلاش دارد که آن‌ها حتی در ایام کرونا از تحصیل عقب نمانند.
مرزبان نظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به احداث نخستین مدرسه 15 کلاسه اوتیسم در شهر کرمانشاه اظهار داشت: این مدرسه با اعتبار 9 میلیارد تومان و زیربنای هزار و 35 مترمربع با مشارکت خیر نیک اندیش ساکن آلمان عبدالله باباخانی، بنیان‌گذار بنیاد پویانه علم و اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه و نظارت این اداره طی 12 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت: کودکان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند که همین امر سبب می‌شود آن‌ها در برقراری ارتباط با دیگران با مشکلات زیادی مواجه شوند.
مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه گفت: بنابر اعلام معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، این مدرسه 64 مین مدرسه اوتیسمی در کشور است که ساخته می‌شود و در کشور نیازمند احداث 250 مدرسه اوتیسمی هستیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 400 کلاس درس برای دانش‌آموزان اوتیسمی در کشور ساخته شده است گفت: در جریان زلزله آبان 96، 78 مدرسه استان کرمانشاه تخریب شد اما به‌جای آن 320 مدرسه با هزار و 200 کلاس درس و اعتبار 350 میلیارد تومان ساخته شد که 155 میلیارد تومان آن توسط خیران مدرسه‌ساز کشور پرداخت شد که یک اقدام بی‌نظیر است.
نظری افزود: طی این مدت سرانه آموزشی استان از 5.7 به 6.4 متر مربع رسیده و به‌زودی هم جشن اصلاح سیستم‌های گرمایشی مدارس استان برگزار می‌شود.
وی از هوشمندسازی 150 کلاس درس در کرمانشاه از سال 98 تاکنون خبر داد و عنوان کرد: تجهیزاتی که برای هوشمندسازی تحویل مدارس می‌شود شامل پروژکتور، پرده نمایش و رایانه است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه عنوان کرد: سالانه بر اساس اعتبار موجود و نیاز آموزش و پرورش تجهیزات کلاسی و اداری شامل میز، صندلی، دستگاه کپی و پرینتر، اسکنر و کیت آموزشی تهیه و تحویل مدارس می‌شود.
نظری گفت: مدرسه دو کلاسه روستای چقا الهی بخش کوزران با زیربنای 88 مترمربع و با اعتبار مشارکتی خیر 350 میلیون تومان، مدرسه دو کلاسه روستای خورنه سفلی بخش کوزران با زیربنای 88 مترمربع و با اعتبار مشارکتی خیر 350 میلیون تومان، مدرسه یک کلاسه روستای قلعه قاضی سفلی بخش گهواره با زیربنای 55 مترمربع و با اعتبار مشارکتی خیر 220 میلیون تومان احداث می‌شوند.
وی از احداث مدرسه دو کلاسه روستای ساروخان شهرستان جوانرود با زیربنای 88 مترمربع و اعتبار 400 میلیون تومان به همت خیر مدرسه‌ساز خبر داد و افزود: مدرسه چهار کلاسه روستای برناج شهر بیستون با اعتبار 400 میلیون تومان و زیر بنای 245 مترمربع و مدرسه سه کلاسه روستای آزان وازان شهر بیستون با اعتبار 350 میلیون تومان و زیربنای 215 متر مربع و مدرسه دو کلاسه روستای قره ولی شهر بیستون با اعتبار 250 میلیون تومان و زیر بنای 120 مترمربع احداث خواهد شد.
نظری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان استثنایی شهرستان گیلانغرب کرمانشاه صاحب مدرسه‌ای 14 کلاسه شدند بیان کرد: ساخت این مدرسه از نیازهای اصلی دانش آموزان استثنایی و اقدامی ارزشمند در جهت برقراری عدالت آموزشی در استان است.
وی با بیان اینکه مدارس استثنایی با توجه به شرایط خاص دانش‌آموزان آن نیاز به توجهی ویژه دارند، از اهدای تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان این مدرسه خبر داد و گفت: این آموزشگاه 14 کلاسه که در ساخت آن از بهترین سازه‌های عمرانی روز استفاده شده و در زمینی به مساحت 2 هزار و 50 متر مربع و با زیربنای 834 متر در 2 طبقه با مشارکت و نظارت اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 250 میلیون تومان احداث شده است که یک میلیارد و 500 میلیون تومان آن توسط خیر مشهدی زنده یاد معصومی لاری و سه میلیارد و 700 میلیون تومان نیز  از محل اعتبارات ملی است.
سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی کشور نیز در مصاحبه‌ای با بیان اینکه این مدرسه 64 مین مدرسه اوتیسمی در کشور است که ساخته می‌شود و در کشور نیازمند احداث 250 مدرسه اتیسمی هستیم گفت: تاکنون 400 کلاس درس برای دانش آموزان اوتیسمی در کشور ساخته شده است.
وی با اشاره به اینکه مدرسه دانش‌آموزان اوتیسمی در کرمانشاه طی 12 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید افزود: در سال 1400 در بودجه بیش از 270 میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش استثنایی کشور در نظر گرفتیم که نسبت به سال‌های گذشته بیش از 151 درصد رشد داشته است که این اعتبار برای استاندارد سازی فضای آموزشی، توانبخشی نیروی انسانی کاربرد دارد و 40 میلیارد تومان اعتبار به تجهیزات توانمندسازی آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه اختصاص یافت.
معاون وزیر و رئیس سازمان استثنایی کشور با اشاره به اینکه طبق آمار امسال 300 کودک مبتلا به اوتیسم در کرمانشاه شناسایی شده است عنوان کرد: این کودکان علاوه بر آموزش نیاز به کاردرمانی، گفتار درمانی، مشاوره دارند و 64 مین مدرسه اوتیسم در کرمانشاه به همت خیر کلنگ‌زنی شد.
حسینی گفت: 400 مدرسه اوتیسم با 400 کلاس داریم و در کنار این ظرفیت، اتاق چندحسی، اتاق تاریک، سالن شبیه‌سازی هوش مصنوعی برای کودکان استثنایی در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: از سال 84 که خدمات این سازمان به کودکان اوتیسم شروع شده تاکنون 2500 درصد رشد پوشش تحصیلی و خدماتی را داشتیم و بیش از 80 درصد دانش‌آموزان از خدمات درونبخشی و بیرون بخشی توانمند‌سازی مدارس استفاده کردند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار