موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل
236459
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک فرصتی برای وزارت آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه راه‌اندازی و تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک یک فرصت برای آموزش و پرورش است گفت: کشور ما با شکل‌گیری این سازمان سوار بر قطار توسعه شده و این یک گام رو به جلو و بسیار با اهمیت است.

به گزارش کودک پرس ،سومین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش‌دبستانی به میزبانی شیراز از امروز آغاز شده و تا 17 تیرماه ادامه دارد.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در این همایش با اشاره به اهمیت دوره پیش دبستانی اظهار داشت:  افرادی که آموزش پیش‌دبستانی را گذرانده‌اند در مقطع بالاتر و در آزمون‌های بین‌المللی نتایج بهتری می‌گیرند بنابراین باید در این دوران سرمایه‌گذاری کرد.

وی با ابراز امیدواری از رخ داد این موضوع با شکل‌گیری سازمان ملی نظام تعلیم و تربیت در کشور گفت: نرخ مشارکت در مقطع پیش دبستانی در دنیا در حال افزایش است و هر چه شاخص‌های توسعه در کشوری پایین‌تر باشد، نرخ مشارکت پیش‌دبستانی نیز در این کشورها پایین است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه راه‌اندازی و تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک یک فرصت برای آموزش و پرورش است، افزود: کشور ما با شکل‌گیری این سازمان سوار بر قطار توسعه شده است و این یک گام روبه جلو و بسیار با اهمیت است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید به پیش دبستانی بیش از پیش توجه و حتی آن را به یک مقطع اجباری تبدیل کنیم، بیان کرد: جامعه دانشگاهی باید اهمیت این موضوع را برای جامعه به طریق علمی تببین کنند تا شاهد رشد و توسعه هویت کودکان ایران اسلامی باشیم.

بابک شمشیری دبیر علمی همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه  499 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است گفت: پس از داوری 50 اثر انتخاب شده که 22 اثر به صورت شفاهی و 28 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در مجموع نیز 638 اثر هنری ادبی به این همایش ارسال شده است، افزود:  233 اثر در حوزه قصه نویسی، 160 اثر قصه گویی، 322 اثر فیلم کوتاه ، 11 اثر قصه خوانی و 22 در انیمیشن و پویا نمایی بوده است.

شمشیری با اشاره به اینکه داوری این بخش بر عهده کانون پرورشی فکری بوده است بیان کرد: در نهایت 10 اثر در قلمرو قصه نویسی، 10 اثر در حوزه قصه‌خوانی 5 اثر در بازی بومی محلی، 5 اثر در بازی رایانه و 10 اثر فیلم کوتاه انتخاب شدند‌.

فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این همایش گفت: در سند تحول بنیادین و راهکارهای آن، بر احیای هویت افتخارآمیز اسلامی ایرانی تاکید بسیار شده است و امیدواریم که با برگزاری این همایش بتوانیم در فصل گشایش نیز موثر باشیم و فعالانه عمل کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار