موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
236456
۱۶ تیر ۱۴۰۰

طرح «احسان خانواده» ویژه کودکان تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان تهران ضمن تشریح جزئیات طرح «احسان خانواده» بر ضرورت توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد تأکید کرد.

به گزارش کودک پرس ،نشست خبری سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان تهران و محسن جهانی، معاون اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرای فرمان امام(ره) امروز، ۱۶ تیرماه با موضوع توزیع چهار هزار بسته بهداشتی برای مددجویان تحت حمایت(ویژه کودکان) در محل کمیته امداد استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان تهران طی سخنانی اظهار کرد: در رزمایش سوم که طی ماه مبارک رمضان انجام شد، به همت خیران و خدمتگزاران نظام، گروه‌های جهادی، خیریه و مراکز نیکوکاری به صورت نقدی و غیر نقدی، تعداد ۵۵۷ هزار افطاری ساده و یک میلیون و ۷۴۴ هزار غذای گرم میان نیازمندان استان تهران توزیع شد.

وی با بیان اینکه تعداد ۳۰۰ هزار بسته غذا نیز در این ایام تهیه و توزیع شد، افزود: این برنامه‌ها با همکاری تعداد ۱۰ هزار گروه جهادی بسیجیان و خیران و با همراهی مددکاران کمیته امداد انجام شد و در مجموع مبلغی در حدود ۱۴۵ میلیارد تومان از سوی خیران صرف این امور شد.

پرپنچی ادامه داد: بنیاد احسان ستاد اجرای فرمان امام(ره) نیز در این زمینه همکاری کرده و تعداد ۱۰ هزار بسته غذایی در اختیار کمیته امداد استان قرار داد. البته این کمک‌ها فقط محدود به مددجویان تحت پوشش نبوده و نیازمندان دیگر مناطق مختلف استان تهران نیز به صورت مرحله‌ای شناسایی شده و مورد حمایت قرار گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان تهران بیان کرد: امروز در سطح استان تهران تعداد ۸۴ هزار خانوار که بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر هستند تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند که در این میان تعداد ۳۳۰۰ بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر، نیازمند یاری‌‌رسانی هستند که نیاز بهداشتی ایشان ماهیانه بین یک تا یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد.

وی با اشاره به طرح احسان خانواده، به همکاری بنیاد احسان در راستای تکریم این خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: این طرح ویژه کودکان تحت پوشش اجرا می‌شود و در آینده نیز طرح‌هایی با عناوین طرح سخاوت(حمایت از ۳۳ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد استان) و طرح شفا (حمایت از بیماران) اجرا خواهد شد و خیران می‌توانند در این زمینه کمک‌های خود را برای یاری هدفمند به این اقشار اختصاص دهند.

در ادامه این نشست، محسن جهانی، معاون اجتماعی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز طی سخنانی با بیان اینکه وارد پیک پنجم کرونا شده‌ایم و تعداد زیادی از خانواده‌ها نیز دچار مشکلاتی از لحاظ بهداشتی و درمانی شده‌اند، گفت: بنیاد احسان از ابتدای شیوع کرونا بنای خود را بر حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا قرار داده است. همچنین، در طرح احسان خانواده نیز کودکان و مادرانی که دچار آسیب شده‌اند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

جهانی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده از سوی بنیاد احسان در ایام شیوع بیماری کرونا نیز بیان کرد: بسته‌های بهداشتی توزیع شده در بین خانواده‌های نیازمند شامل پوشک، ماسک و ژل ضدعفونی کننده است. همچنین، بخش بعدی کمک‌هایی که انجام شد نیز شامل مکمل‌های غذایی به تعداد دو هزار بسته برای مادران باردار و شیرده و نیز تعداد ۲۰ هزار بسته پروتئینی برای نیازمندان بود که از سوی گروه‌های جهادی، خیریه‌ها و کمیته امداد توزیع شد.

وی با اشاره به اقدام بعدی بنیاد احسان در رابطه با خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا که مشاغل خود را از دست داده‌اند، گفت: در پیک پنجم کرونا سعی داشتیم تا نسبت به توزیع بسته‌های معیشتی اهتمام بیشتری داشته باشیم که در این زمینه تعداد ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در استان‌های مختلف توزیع شد. در آینده نیز در رابطه با عید سعید غدیر، برنامه توزیع و طبخ غذای گرم در دستور کار بنیاد قرار دارد که در این راستا حمایت از پخت سه میلیون غذا از طریق تأمین مرغ انجام خواهد شد.

معاون اجتماعی بنیاد احسان ادامه داد: در رابطه با یکی از نیازهای اساسی استان‌های محروم کشور یعنی کمبود شدید آب نیز بنیاد احسان به صورت ضرب‌العجل وارد میدان شده و برای ذخیره‌سازی آب در این مناطق تعداد هزار مخزن با ابعاد مختلف را تهیه و توزیع کرده است.

وی در رابطه با شیوه خدمت‌رسانی بنیاد احسان به جامعه هدف نیز تصریح کرد: این خدمت‌رسانی به دو شیوه توزیع اقلام و بسته‌های مختلف از طریق نهادهایی که جامعه هدف مشخصی دارند و یا از طریق گروه‌های جهادی، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری به صورت مشارکتی انجام می‌شود. نکته مهم و اساسی در رابطه با شرایط امروز جامعه، پرداختن به همدلی و مواسات مدنظر مقام معظم رهبری است و نهادینه شدن فرهنگ همدلی تنها راه برون‌رفت از مشکلات و بحران کروناست.

معاون اجتماعی بنیاد احسان در پایان ضمن تأکید بر اجرای طرح احسان خانواده با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران اظهار کرد: در قالب این طرح، تعداد ۱۰ هزار بسته شامل پوشک، ژل ضدعفونی کننده و ماسک با هزینه‌ای در حدود دو میلیارد تومان برای حمایت از کودکان در اختیار خانواده نیازمندان قرار می‌گیرد که چهار هزار بسته از این تعداد مربوط به استان تهران است.

همچنین، در ادامه این نشست، پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد امام(ره) استان تهران نیز طی سخنانی با تأکید بر مسئله هدفمند شدن کمک‌های خیران با نیت‌های خیرخواهانه در موارد مختلف، بیان کرد: در کمیته امداد، هدف فقط تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک‌های اولیه نیست، بلکه تأکید اساسی بر کمک‌های زیرساختی و توانمندسازی خانواده‌هاست.

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته امداد در رابطه با توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش، گفت: احداث ۳۵۲ واحد خانه برای نیازمندان، ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش در تعامل با ۱۵ شرکت داخلی، آموزش به خانواده‌های تحت پوشش، اعطای وام، اعطای سرمایه به افراد توانمندی که از امکانات اولیه برای ایجاد کار محروم هستند، آموزش استعدادهای درخشان دانش‌آموزی و دانشجویی از طریق فضای مجازی، انجام مشاوره خانوادگی و شغلی، اجرای طرح فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان و … از جمله برنامه‌های کمیته امداد امام(ره) استان تهران برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار