موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/پزشکی و سلامت
236373
۱۶ تیر ۱۴۰۰

کاشت حلزون برای دختر 3 ساله مازندرانی

به گزارش کودک پرس ،مدیر کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی برای دختر ۳ ساله بهنمیری در بابل با موفقیت قرار داده شد و این کودک ناشنوا قادر به شنیدن صدای پیرامون خود است. به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، محسن منادی […]

به گزارش کودک پرس ،مدیر کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی برای دختر ۳ ساله بهنمیری در بابل با موفقیت قرار داده شد و این کودک ناشنوا قادر به شنیدن صدای پیرامون خود است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، محسن منادی گفت: روند فعال سازی، برنامه ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل برای کودک بهنمیری که در تاریخ ۵ خرداد سال جاری تحت عمل جراحی کاشت حلزون قرار گرفته بود، با موفقیت به سر انجام رسید که نتیجه مثبت بود و واکنش خیلی خوبی را مشاهده کردیم.

وی با اشاره به اینکه این کودک ۳ ساله و اهل بهنمیر سومین کودک مازندرانی است که در یکماه گذشته شنوایی خود را بدست آورد، بیان کرد: با راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان روحانی بابل این افتخار را داریم که از نقاط مختلف استان و استانهای مجاور پذیرای بیمارانی که نیاز به این عمل دارند، باشیم.

مدیرگروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: در حال حاضر حدود ۱۰ بیمار در لیست انتظار داریم که تعدادی از بیماران از استان گلستان هستند.

محسن منادی ادامه داد: نکته‌حائز اهمیت این است که عمل جراحی کاشت حلزون هم بر روی کودکان و هم بر روی بزرگسالان انجام می گردد ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب می باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه شانس موفقیت عمل کاشت حلزون شنوایی در کودکان زیر ۲ سال بسیار بالا است، اذعان کرد: از والدین عزیز خواهشمندیم به محض اینکه

نشانه‌ای از کم شنوایی در کودک خود مشاهده کردند سریعا اقدام به انجام آزمایش‌های شنوایی کنند و در صورت وجود مشکل کم شنوایی ،بدون فوت وقت اقدامات لازم را برای درمان و توانبخشی فرزندشان انجام دهند.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار