236370
۱۶ تیر ۱۴۰۰

برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال

به گزارش کودک پرس ،۱۰۹۰مرکز مثبت زندگی به پایگاه غربالگری اختلالات بینایی مجهز شده اند که با رعایت پروتکلهای بهداشتی و مطابق با دستورالعمل جامع پیشگیری از تنبلی چشم در این زمینه  فعالیت می کنند.   دکتر فاطمه رضوان مدنی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: […]

به گزارش کودک پرس ،۱۰۹۰مرکز مثبت زندگی به پایگاه غربالگری اختلالات بینایی مجهز شده اند که با رعایت پروتکلهای بهداشتی و مطابق با دستورالعمل جامع پیشگیری از تنبلی چشم در این زمینه  فعالیت می کنند.

 

دکتر فاطمه رضوان مدنی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: برنامه کشوری پیشگیری ازتنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال با هدف ارتقای سطح بینایی و کاهش شیوع و بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در کودکان ۶ – ۳ ساله در سراسر کشور، افزایش میزان دسترسی کودکان به خدمات غربالگری بینایی به ویژه در مناطق محروم و صعب العبور و افزایش میزان آگاهی آحاد جامعه از بیماریهای چشمی و راههای پیشگیری از آن هر ساله در سراسر کشور اجرا می شود.

 

وی با اشاره به سابقه ۲۵ ساله این برنامه گفت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال از سال ۱۳۷۵ توسط سازمان بهزیستی انجام می شود و با توجه به راه اندازی۲۵۲۷مرکز مثبت زندگی تحت نظارت سازمان بهزیستی در سراسر کشور، تا کنون ۱۰۹۰مرکز مثبت زندگی به پایگاه غربالگری اختلالات بینایی مجهز شده اند که با رعایت پروتکل های بهداشتی و مطابق با دستورالعمل جامع پیشگیری از تنبلی چشم به عنوان دستور العمل مرجع در این زمینه  فعالیت می کنند.

 

وی افزود: همچنین این مراکز با تاکید بر آموزش غربالگران، اخذگواهی و فراهم کردن تجهیزات جهت اجرای برنامه شامل E چارت لامپی، دستگاه غربالگری عیوب انکساری (در موارد خاص) و درنظر گرفتن شرایط استاندارد اتاق غربال آماده ارائه خدمات هستند.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی؛ رضوان مدنی گفت: با توجه به اینکه پراکندگی جغرافیایی مراکز مثبت زندگی به گونه ای در نظر گرفته شده که در هر محله یک مرکز وجود داشته باشد، دسترسی خانواده ها به خدمات غربالگری اختلالات بینایی در کنار سایر خدمات بهزیستی تسهیل شده است.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار