موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
236358
۱۶ تیر ۱۴۰۰

دست‌کم ۴۰۰۰ کودک در کانادا کشته شده‌اند

به گزارش کودک پرس ، به دنبال کشف بیش از هزار گور بی‌نام و نشان در زمین مدارس شبانه‌روزی سابق، کانادا ملتهب شده است. اینها بخشی از سیستم‌های سوءاستفاده‌گری بودند که کمیسیون حقیقت و مصالحه این کشور در سال ۲۰۱۵ “نسل‌کشی فرهنگی” نامید. خبرگزاری رویترز فهرستی از آنچه تا امروز کشف شده را منتشر کرده […]

به گزارش کودک پرس ، به دنبال کشف بیش از هزار گور بی‌نام و نشان در زمین مدارس شبانه‌روزی سابق، کانادا ملتهب شده است. اینها بخشی از سیستم‌های سوءاستفاده‌گری بودند که کمیسیون حقیقت و مصالحه این کشور در سال ۲۰۱۵ “نسل‌کشی فرهنگی” نامید.

خبرگزاری رویترز فهرستی از آنچه تا امروز کشف شده را منتشر کرده است.

– مدرسه شبانه‌روزی کاملوپس ایندین در بریتیش کلمبیا: در بیست و هفتم مه گروه بومی Tk’emlúps te Secwépemc از کشف بقایای حدود ۲۱۵ کودک در نزدیکی زمین این مدرسه شبانه‌روزی خبر داد.

– مدرسه شبانه‌روزی ماریوال ایندین در ساسکاچوان: در بیست و چهارم ژوئن گروه بومی Cowessess First Nation از کشف گورهای بی‌نام و نشان حدود ۷۵۱ کودک در محل این مدرسه سابق که تحت مدیریت کاتولیک‌ها بود، خبر داد.

– مدرسه سنت یوجینز میشن در بریتیش کلمبیا: در سی ژوئن گروه بومی aq’am First Nation از کشف بقایای حدود ۱۸۲ تن شامل تعداد نامشخصی کودک در سال ۲۰۲۰ در نزدیکی محلی که سابقا برای مدرسه مذکور بود و به دست کاتولیک‌ها اداره می‌شد، خبر داد.

– مدرسه شبانه‌روزی برندون ایندین در مانیتوبا: از سال ۲۰۱۲ تحقیقاتی برای شناسایی افراد مدفون در سه محل نزدیک به این مدرسه انجام شده است. این مدرسه تحت مدیریت کلیساهای متودیست متحد بود. به گفته یک گروه بومی، حدود ۱۰۴ تن در آن محل‌ها مدفون شده‌اند که مرگ حدود ۷۸ تن از آنان ثبت شده است.

– مدرسه شبانه‌روزی موسکووکوان در ساسکاچوان: در اوایل دهه ۹۰ میلادی، زمانی که کارگران در نزدیکی این مدرسه تحت مدیریت کاتولیک ها روی لوله‌های آب کار می‌کردند، استخوان‌ها یکی یکی پدیدار شد. گروه بومی موسکووکوان فرست نیشن در همکاری با دو دانشگاه ۳۵ گور بی‌نام و نشان را در سال ۲۰۱۸ پیدا کرد و تحقیقات بیشتر در دست انجام است.

از ابتدای دهه ۱۸۹۰ تا سال ۱۹۹۶ میلادی حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی به زور از خانواده‌هایشان جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی در سراسر کانادا فرستاده شدند. در بسیاری از موارد این کودکان هنگام آموزش فرهنگ سفیدپوستان مورد ضرب و شتم و سوء استفاده‌های جنسی قرار گرفتند. برآورد شده که دست‌کم ۴۰۰۰ کودک کشته شده‌اند. حکومت کانادا این مدارس را تامین مالی می‌کرده و از قرار معلوم، هیچ توجهی به سرنوشت کودکانی که به اجبار در آنجا بودند نداشته است.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار