236150
۱۵ تیر ۱۴۰۰

روایت یک زن کرمانی و دو فرزند بیمارش

به گزارش کودک پرس ، این نخستین بار نیست که مادری رنجور مدد می خواهد تا با بیان دغدغه، غم و مشکلاتش فریادرسی پیدا کند بلکه گوشه ی ای از دردشان التیام یابد. مادری از دیار کریمان تعریف می کند که چگونه با چنگ و دندان برای سلامتی فرزندان بیمارش تلاش می‌کند و علاوه بر […]

به گزارش کودک پرس ، این نخستین بار نیست که مادری رنجور مدد می خواهد تا با بیان دغدغه، غم و مشکلاتش فریادرسی پیدا کند بلکه گوشه ی ای از دردشان التیام یابد.

مادری از دیار کریمان تعریف می کند که چگونه با چنگ و دندان برای سلامتی فرزندان بیمارش تلاش می‌کند و علاوه بر تحمل رنج بیماری، مشکل تنگدستی باری مضاعف بر دوش های خسته اش است، این مادر در خصوص بیماری فرزندانش اینگونه می گوید: دو فرزند دارم که هر دو بیمار هستند و به دلیل اینکه همسرم نیز بیمار است و توان کار کردن ندارد، برای درمان فرزندانم دچار مشکل هستیم.

وی ادامه داد: دخترم که اکنون ۱۸ ساله است، از کودکی دچار پوکی استخوان بود و بارها دست و پایش شکسته و تحت عمل جراحی قرار گرفته و بدنش پر از پلاتین است.

وی گفت: پسرم ۲۳ ساله و کم شنواست و تا نوروز امسال تقریبا مشکلی نداشت اما یک باره مریض شد و وقتی دکتر بردیم، گفتند دیر مراجعه کردید و عفونت وارد کلیه هایش شده و کلیه هایش از کار افتاده و در حال حاضر دیالیز می شود.

شفیع زاده بیان کرد: کلیه های دخترم از کودکی مشکل دفع پروتئین و کلسیم داشت و از فروردین ماه دچار مشکل شده و دیالیز می شود.

وی با اشاره به اینکه در هجدک مرکز بخش کوهساران شهرستان راور زندگی می کنم، افزود: به خاطر دیالیز و درمان بچه ها هفته ای سه روز باید به کرمان مراجعه کنیم، یک اتاق را در گوشه یک زمین اجاره کرده ام که هیچ امکاناتی ندارد.

شفیع زاده بیان کرد: شرایط سختی داریم. همسرم بیکار است، روماتیسم دارد و کم شنواست و گاهی کارگری می رود.

وی می گوید برای دیالیز فرزندانش به مرکز بیماری های خاص (ثامن الحجج) کرمان مراجعه می کند و هزینه های آزمایشات، ویزیت پزشکان، داروها و … از توانش خارج است.

شفیع زاده افزود: پسرم از ۹ سالگی کم شنوا و تحت پوش بهزیستی است اما در حال حاضر برای مشکلاتی که برایش به وجود آمده، اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: پسرم باید آزمایشات مربوط به پیوند کلیه را انجام بدهد که هیچ پولی برای این کار نداریم و به جایی نیز مراجعه کردم اما نتیجه ای نگرفتم.

شفیع زاده با بیان اینکه دخترم فلج است و هر بار برای مراجعه به درمانگاه مشکلات زیادی داریم، گفت: بیش از یک ماه از دستور پزشک برای انجام آزمایشات مربوط به پیوند کلیه پسرم می گذرد اما به دلیل مسائل مالی هنوز کاری را انجام نداده ایم.

وی در پایان با اشاره به ساخت مسکن توسط بهزیستی برای خانوارهای دارای دو معلول افزود: ما در کرمان زمین داریم و به بهزیستی مراجعه کردم تا برای ما مسکن بسازند زیرا دو فرزند معلول دارم و درخواست دارم این کار زودتر انحام شود.

“عباس صادق زاه” مدیرکل بهزیستی استان کرمان درباره پرونده خانواده شفیع زاده گفت: این پرونده را در اولویت ویژه قرار داده ایم و به زودی کار ساخت مسکن برای آنها آغاز می شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره امکان بهزیستی برای کمک مالی به این خانواده افزود: در بحث کمک مالی نیز مبلغی را تامین خواهیم کرد.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار