موقعیت فعلی شما : خانه/استانها/کودکان محروم
236140
۱۵ تیر ۱۴۰۰

لزوم ارائه خدمات رایگان حقوقی به کودکان آسیب دیده

کودکان آسیب دیده به علت نداشتن تمکن مالی باید از سوی کانون وکلای دادگستری استان قزوین خدمات رایگان حقوقی دریافت کنند.

به گزارش کودک پرس ،صدیقه ربیعی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین در نشست با زنان و کودکان آسیب دیده باید خدمات رایگان حقوقی دریافت کنند اعضای کانون وکلای دادگستری استان قزوین با بیان این مطلب گفت: زنان ما در جامعه با تنگانا‌های حقوقی روبرو هستند و نبود وجود قوانین حمایتی از زنان برای آن‌ها مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.

او اضافه کرد: مراجعه کنندگان نشان داده که کودکان و زنانی که در معرض خشونت و آسیب قرار دارند، از خانواده‌هایی هستند که تمکن مالی را ندارند و لازم است که خدمات رایگان حقوقی را دریافت کرده و مورد حمایت قرار گیرند.

ربیعی بیان کرد: کلینیک تخصصی حقوق کودکان که در کانون وکلا راه اندازی شد، به خاطر بیماری کرونا مورد مغفول قرار گرفت، چون قرار بود آموزش و پرورش در مراکز شهر‌ها کودکان آسیب دیده و یا در معرض آسیب را به این کلینیک معرفی کرده و مراحل آموزشی طی شود، با این حال از مهرماه امیدواریم این برنامه مجددا اجرایی شده و آموزش‌های تخصصی را شاهد باشیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین تصریح کرد: در حوزه کودکان با وجود اینکه قانونی در سال گذشته تصویب شد و پس از آن وظایف دستگاهی مشخص گردید، اما هنوز کارایی لازم در آن وجود ندارد و به نوعی نمی‌توان به ضمانت اجرایی آن اکتفا کرد.

ربیعی در خصوص زنان نیز گفت: ضمانت اجرایی برای قوانین دست و پا شکسته زنان نیز به شدت کمرنگ است و کسانی که کار وکالت انجام می‌دهند و در حوزه خانواده فعالیت دارند، بیشتر از دیگران این موضوع را احساس می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین خاطرنشان کرد: بزرگترین رسالت کانون وکلای دادگستری در استان قزوین پوشش خلأ‌های قانونی و حمایت از افراد آسیب دیده است که باید در این خصوص شرایط ارائه خدمات رایگان به این افراد فراهم شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار