236078
۱۵ تیر ۱۴۰۰

حمایت مهراندیشان گچسارانی از 3 کودک افغان

مهراندیشان گچسارانی که تاکنون در حوزه خدمت به محرومان و نیازمندان اقدامات چشم‌گیری انجام داده‌‌اند فعالیت‌های خود در سه ماهه نخست امسال را تشریح کردند. نرگس احمدپور نویسنده, خبرنگار و فعال حوزه اجتماعی در رسیدگی به اوضاع نیازمندان شهرستان گچساران و حومه با همسرش فعالیت خودجوش دارند که بهار هزار و چهارصد را متفاوت تر […]

مهراندیشان گچسارانی که تاکنون در حوزه خدمت به محرومان و نیازمندان اقدامات چشم‌گیری انجام داده‌‌اند فعالیت‌های خود در سه ماهه نخست امسال را تشریح کردند.

نرگس احمدپور نویسنده, خبرنگار و فعال حوزه اجتماعی در رسیدگی به اوضاع نیازمندان شهرستان گچساران و حومه با همسرش فعالیت خودجوش دارند که بهار هزار و چهارصد را متفاوت تر از همیشه ورق زدند.

نرگس احمدپور گفت: در بهار امسال با توجه به شرایط موجود در شهرستان و افزایش قیمت موارد درمانی بهداشتی شیرخشک و پزشکی در کنار همسر و دوستان پیگیر فعالیتمان روزهای خوبی را تجربه کردیم.

این بانوی نیکوکار گچسارانی ادامه داد: در اسفندماه 99 و بنا بر علاقه قلبی و ذاتی خودم و همسرم به کودکان شهرمان بخشی از هزینه مربوط به خیرات اموات و درگذشتگان خانواده را به خرید لباس زمستانه شامل بافتهای دخترانه و پسرانه، شلوار گرم، شال،کلاه، جوراب، هودی، دمپایی چرم و پاکتهای چای اختصاص دادیم.

وی افزود: مبلغ 30 میلیون تومان هم برای خرید البسه 300 کودک و نوجوان بی‌سرپرست تحت پوشش کمیته امداد شهرستان گچساران تخصیص دادیم که این موارد خریداری و با حضور رئیس کمیته امداد شهرستان تحویل مسئولین نهاد داده شد.

احمدپور اظهار داشت: یکی از نوجوانان مجموعه بنام سارینا پیام نیز در اسفندماه مورد جراحی پیوند کلیه واقع شد که تا این تاریخ یعنی تیرماه حمایت از این دختر نوجوان و مراتب درمانی در برنامه کاری قرار گرفت.

این فعال اجتماعی تاکید کرد: در بهار امسال با همیاری دوستان نزدیکمان یک دستگاه تخت بیمار، یک دستگاه تشک طبی مواج و اقلام بهداشتی مورد نیاز یک سالمند خریداری و تحویل داده شد.

فریدون پوراحمد گفت: با تماس یکی از همراهان مهراندیش گچساران یک خانواده افغان ساکن گچساران که سه فرزند فلج عضلانی دارند جهت حمایت درمانی معرفی شد که با همراهی معرف به دیدن خانواده رفتیم و لیست نیازمندی کودکان و خانواده را در حد توان خریداری ارسال و تحویل دادیم.

پوراحمد گفت: دو دستگاه تختخواب کودک، دو تشک طبی اعلا، دو ست خواب کامل کودک به ارزش پنج میلیون تومان خریداری و با حضور خودمان در منزل این خانواده جهت راحتی کودکان نصب شدند.

این نیکوکار خوشنام افزود: علاوه بر این موارد که دوستان و خانواده و گروه مهراندیش در خرید و تامین آن زحمت فراوان کشیدند یک دستگاه اجاق گاز به ارزش سه میلیون تومان ظروف مورد نیاز آشپزخانه به ارزش دو میلیون و هشتصد هزار تومان نیز تامین و تحویل داده شد.

نرگس احمدپور در ادامه مصاحبه گفت: پوشک این سه کودک بیمار برای مصرف یک ماه کامل نیز از طرف یکی از اعضا خریداری و اهدا شد.

احمدپور با اظهار خرسندی از رسیدگی به کودکان نیازمند گفت: دلگرمی من و همسرم برای ادامه این فعالیتها دعای خیر والدین این کودکان است و در زندگی من بی تاثیر نبوده است.

وی ادامه داد: در روند درمانی برخی سالمندان و یا بیماران میان سال نیز در حد توان و خرید اقلام دارویی، تشک طبی و یا ویلچر حمایت کردیم.

نرگس احمدپور در پایان گفت: در دو هفته جاری نیز با درخواست خادمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یک دستگاه ویلچر برای یک بیمار جوان خریداری و با حضور وی به بیمار تحویل داده شد.

روند درمانی تک تک کودکان معرفی شده پیگیری می شود و شیرخواران شناسایی شده شیر خشک و پوشک دریافت می کنند.

به طور مثال یک شیرخوار بی سرپرست که بدلیل اعتیاد والدین رها شده و از چهل روزگی توسط همسایه نگهداری و مراقبت می‌شود از طرف مجموعه ما شیر خشک لباس و پوشک دریافت می کند.

این زوج سختکوش گچسارانی در ساماندهی نذری‌های خوراکی و رساندن آن به نیازمندان بخش عمده‌ای از آنها را دلشاد کرده اند و تمامی موارد فعالیتشان با حضور معتمدین محله ها و مساجد محله به دست نیازمندان رسیده است.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار