موقعیت فعلی شما : خانه/تربیت معنوی
235860
۱۴ تیر ۱۴۰۰

طرح غنی‌سازی اوقات فراغت و طرح قرآنی ۱۴۵۵ برای کودکان و نوجوانان

به گزارش کودک پرس ، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت و طرح قرآنی ۱۴۵۵ برای گذراندن ایام تابستان کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است. حمیدرضا ناهیدی‌فرد دوشنبه ۱۴تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ایام پاندمی بیماری منحوس کرونا شاهد این بودیم که […]

به گزارش کودک پرس ، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: طرح غنی‌سازی اوقات فراغت و طرح قرآنی ۱۴۵۵ برای گذراندن ایام تابستان کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

حمیدرضا ناهیدی‌فرد دوشنبه ۱۴تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ایام پاندمی بیماری منحوس کرونا شاهد این بودیم که خیلی از مجموعه‌های فرهنگی به مشکلات اساسی برخورد کردند اما کانون‌های مساجد با پیش‌بینی خوبی که از سال ۹۷ برای حضور در فضای مجازی طراحی شده بود، توانستند برنامه‌های خود را عملیاتی کنند.

ناهیدی‌فرد تصریح کرد: هر سال با شروع تابستان یکی از دغدغه‌ها، بحث غنی‌سازی اوقات فراغت است که اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از مجموعه‌هایی که اهمیت بسیاری زیادی در این زمینه دارد، کانون‌های مساجد است.

وی خاطرنشان کرد: چهار نهاد اصلی دین، خانواده، تعلیم و تربیت و رسانه نقش ویژه‌ای در بحث تربیت افراد ایفا می‌کنند و ستاد کانون‌های مساجد، طرح “مدرسه، مسجد، تابستان” را عملیاتی و برنامه‌ریزی کرده که با معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش‌وپرورش در حال اجراست.

ناهیدی‌فرد درباره اهداف این طرح، گفت: پیوند بیشتر مسجد، مدرسه و خانواده، جذب حداکثری به مساجد، شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری محلات و ایجاد نشاط و ارتقا سطح مهارت‌های اجتماعی از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه در بخش عمومی ۹ مدرسه این طرح را به‌صورت ویژه پیگیری می‌کنند، توضیح داد: زمان اجرای این طرح از ۱۰ تیر تا ۳۱ شهریور است و این کانون‌ها می‌توانند عناوین فعالیت خود را در زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد می‌توانند فعالیت‌های خود را ثبت کنند.

ناهیدی‌فرد ادامه داد: این طرح‌ها در قالب شبستان فرهنگ شامل رواق نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش، شبستان هنر شامل رواق قلم و ترنج، شبستان نوآوری شامل رواق کارآفرینی و نوآوری، طرح شنبه‌های با کتاب، طرح سه‌شنبه‌های تکریم با محوریت مادران شهدا و مادران دارای چهار فرزند و بیشتر، محافل اُنس با قرآن، نهج‌البلاغه خوانی و اُنس با صحیفه سجادی و اجرای میدانی گروه‌های هنری در مناسبت‌های ویژه ایام تابستان است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری به دلیل شرایط بیماری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اخذ تأییدیه لازم از ستاد مدیریت کرونا ضروری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان درباره طرح قرآنی ۱۴۵۵نیز گفت: این طرح به مناسبت ۱۴۵۵ سال نزول قرآن با شعار قرآن، امید و زندگی پیگیری در دو بخش جشنواره و مسابقه پیامکی با محوریت حفظ موضوعی آیات قرآن کریم برگزار می‌شود.این طرح به‌صورت حضوری و مجازی از ۵ تیرماه تا ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت ۱۰ هفته عملیاتی خواهد شد.

وی درباره بخش جشنواره این طرح، اظهار کرد: فیلم کوتاه، خوشنویسی، نقاشی، شعر، داستان‌نویسی، گرافیک و محصولات چند رسانه‌ای از بهش‌های جشنواره‌ای این طرح است و بستر ارائه آثار سامانه اطلاع رسانی بچه‌های مسجد است.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار