موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
235803
۱۴ تیر ۱۴۰۰

۲۳ کودک روس از سوریه به مسکو بازگشتند

یک هواپیمای وزارت دفاع روسیه روز شنبه ۲۳ تن از کودکان اتباع روسی در سوریه را به مسکو منتقل کرد که این کودکان پس از قرنطینه و دریافت کمک‌های پزشکی لازم به خویشاوندانشان در سراسر روسیه تحویل داده می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ،وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که با همکاری “آنا کوزنیتسووا” نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری روسیه در امور حقوق کودکان، یک فروند هواپیمای نیروهای هوا-فضای این کشور روز شنبه از سوریه به مسکو پرواز کرده و 23 تن از کودکان اتباع روسی را به روسیه بازگرداند.

خانم کوزنیتسووا با اعلام اینکه تمامی این کودکان از اردوگاه روژ در خاک سوریه هستند، گفت: «این کودکان خردسال که تعدادی از آنها به همراه مادران خود در زندان بسر می بردند، بخشی از آنها در یتیم‌خانه و برخی در اردوگاه روژ زندگی می‌کردند، با کمک مقامات دمشق شناسایی و به کشور بازگردانده شدند.»

وی وضعیت جسمانی برخی از کودکان را نامساعد ارزیابی کرده و یادآور شد که با توجه به گرمای بسیار شدید کنونی در سوریه و سوء تغذیه این کودکان، این مسئله جای تعجب ندارد.

نماینده ویژه پوتین تأکید کرد که در وهله نخست، این کودکان قرنطینه شده و کمک‌های پزشکی لازم برای آنها انجام می‌شود و سپس به خویشاوندان نزدیکشان در سراسر مناطق روسیه تحویل داده خواهند شد.

روسیه از سال 2017 به اینطرف فعالیت سیستمی برای تعیین محل اقامت، بررسی وضعیت و امکان بازگرداندن کودکان اتباع روسی در خاک سوریه و عراق را آغاز کرد و این فعالیت زیر نظر مستقیم نماینده تام الاختیار رئیس جمهوری روسیه در امور حقوق کودکان انجام می‌شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار