235665
۱۳ تیر ۱۴۰۰

نا ایمن بودن و غیر استاندارد بودن وسایل بازی در پارک‌های ایلام

به گزارش کودک پرس ، نا ایمن بودن و غیر استاندارد بودن وسایل بازی در پارک‌ها و اماکن تفریحی نگرانی است که با توجه به فرارسیدن فصل گرما پررنگ‌تر شده، فصلی که خانواده‌ها سعی می‌کنند با اختصاص دادن بخشی از اوقات‏ فراغت کودکان‏شان به انجام بازی در فضاهای روباز نظیر پارک‏‌ها و شهربازی‌ها، ساعاتی شاداب […]

به گزارش کودک پرس ، نا ایمن بودن و غیر استاندارد بودن وسایل بازی در پارک‌ها و اماکن تفریحی نگرانی است که با توجه به فرارسیدن فصل گرما پررنگ‌تر شده، فصلی که خانواده‌ها سعی می‌کنند با اختصاص دادن بخشی از اوقات‏ فراغت کودکان‏شان به انجام بازی در فضاهای روباز نظیر پارک‏‌ها و شهربازی‌ها، ساعاتی شاداب و فرح بخش را برای آنها فراهم کنند.

باز بودن در تابلوهای برق و پایه‌های روشنایی، موانع مسیر، خرابی معابر، لبه‌های تیز و برنده، نامناسب بودن وسایل و کف‌پوش زمین بازی کودکان، نامناسب بودن وسایل ورزشی، قایق‌های تفریحی فرسوده، نبود ملاحظات ایمنی در سیستم‌های برقی و مکانیکی آبنماها و همچنین نبود امکانات مناسب بهداشتی و امدادی، عمده‌ترین خطرها و مشکلاتی هستند که در سال‌های اخیر حوادث ناگواری را متوجه کودکان و حتی بزرگسالان در پارک‌های شهری کرده است.

اواسط تیرماه امسال در پارک چغاسبز شهر ایلام به علت تجهیزات نامناسب که موجب آسیب به کودکان استفاده کننده از سرسره این پارک و اعزام آنها به مراکز درمانی شد آژیر خطری بود که صدایش توسط رسانه‌ها به گوش مسوولین امر رسید هر چند مسوولان شهری از پاسخ به چرایی استفاده از وسایل قدیمی طفره می‌روند.

 

دستور پیگیری فوری مشکل صادر شد

افشار خسروی‌زاد  مطرح کرد: در کمتر از یک ساعت و در بامداد همان روز دستور پیگیری فوری این مشکل صادر شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت ویژه در سلامت جسمی بچه‌ها و آرامش خاطر اولیا هر چه سریع‌تر با دستگاه‌های مرتبط جلسه ویژه‌ای برگزار و موارد نقص بررسی و در دستور رفع نقص قرار گیرند و چنانچه کوتاهی خاصی در این زمینه مشاهده شود با عوامل متخلف برخورد جدی قضایی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب ایلام تصریح کرد: تظلم خواهی مردم، احقاق حقوق عامه و سلامت شهروندان به عنوان خط قرمز این دادستانی است و مرجع قضایی در احقاق حق مردم مماشاتی نخواهد داشت.

 

شهرداری توجهی به ضوابط و قوانین استاندارد سازی وسایل بازی ندارد

عباسی مسوول روابط عمومی اداره استاندار ایلام مطرح کرد: به اطلاع می‌رساند، اداره کل استاندارد استان ایلام طبق وظیفه قانونی و نیز دل نگرانی‌های خود به جهت تامین ایمنی کودکان، مراتب غیر استاندارد بودن بسیاری از وسایل بازی در پارک‌ها و شهربازی‌های استان را به کرات به شهرداری، مالکین و بهره برداران وسایل بازی اعلام کرده است.

وی افزود: از شهرداری خواستیم تا قبل از بروز هر گونه حادثه نسبت به استاندارد سازی آنها اقدام کند، لیکن این عزیزان هیچ گونه توجهی به ضوابط و قوانین استاندارد نداشته و متاسفانه بی‌توجهی آنان منجر به حوادث این چنینی می‌شود.

 

استاندارد تنها مسوول در زمینه استاندارد سازی وسایل بازی نیست

وی بیان کرد: باید مردم از مراحل استاندارد سازی و مسوولیت سازمان‌ها و شهرداری‌ها مطلع باشند و اداره استاندارد خود را مسوول جان و مال و سلامت مردم و به خصوص کودکان می‌داند و در این راه تمام تلاش خود را می‌کند اما تنها مسوول در این زمینه نیست و سایر ارگان‌ها از جمله شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، استانداری و قوه قضاییه و بهره برداران بخش خصوصی هرکدام وظایفی دارند که باید در این زمینه کمک کرده به هر حال ما پیگیر نتایج نهایی هستیم.

مسوول روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام تصریح کرد: تجهیزات پارک چغاسبز نیز بنا بر بازرسی کارشناسان فنی شرکت‌های تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، فاقد استانداردهای لازم بوده و استفاده از این وسایل برای کودکان خطر آفرین است و مالکین گرامی باید نواقص اعلام شده از سوی استاندارد استان را مرتفع و هر چه سریع‌تر نسبت به انجام وظایف و تعهدات خود در خصوص استاندارد سازی وسایل بازی اقدام کنند.

باز بودن در تابلوهای برق و پایه‌های روشنایی، موانع مسیر، خرابی معابر، نامناسب بودن وسایل و کف پوش زمین بازی کودکان عمده‌ترین خطرها و مشکل‌هایی هستند که در سال‌های اخیر حوادث ناگواری را متوجه کودکان در پارک‌های شهری ایلام کرده است.

حال باید گفت همشهریان عزیز نیز باید به این مهم توجه داشته باشند، وسایل بازی غیر استاندارد را برای بازی فرزندانشان انتخاب نکنند.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار