موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
235365
۱۲ تیر ۱۴۰۰

سومین گور دسته‌جمعی کودکان بومی‌ در کانادا کشف شد

به گزارش کودک پرس ،در کانادا بقایای اجساد ۱۸۲ کودک دیگر در محل یک مدرسه شبانه‌روزی کلیسای کاتولیک پیدا شده است. جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا دستور داد تا روز پنجشنبه هم‌زمان با جشن ملی، پرچم این کشور همچنان به حالت نیمه‌افراشته باقی بماند. دلیل دستور ترودو کشف یک گور دسته‌جمعی جدید در مدارس شبانه‌روزی سابق […]

به گزارش کودک پرس ،در کانادا بقایای اجساد ۱۸۲ کودک دیگر در محل یک مدرسه شبانه‌روزی کلیسای کاتولیک پیدا شده است.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا دستور داد تا روز پنجشنبه هم‌زمان با جشن ملی، پرچم این کشور همچنان به حالت نیمه‌افراشته باقی بماند. دلیل دستور ترودو کشف یک گور دسته‌جمعی جدید در مدارس شبانه‌روزی سابق کودکان بومی است.

به گزارش دویچه وله، پرچم کانادا از اواخر ماه مه سال جاری به حالت نیمه افراشته درآمده است. در آن زمان بقایای اجساد ۲۱۵ کودک در یک مدرسه شبانه‌روزی سابق برای کودکان بومی در نزدیکی شهر کوچک کامپلوپس در ایالت بریتیش کلمبیا پیدا شده بود.

پیش از آن نیز در یک مدرسه شبانه‌روزی کاتولیک دیگر در ایالت ماریول ساسکاچوان کارشناسان ۷۵۱ قبر ناشناس پیدا کردند.

روز چهارشنبه سومین گور دسته‌جمعی کودکان پیدا شد.

جامعه فرست نیشن (First Nation) از مهم‌ترین اقوام بومی کانادا گفتند أجساد کودکان کشته شده که در عمق یک متری دفن شده بودند، دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی بین هفت تا ۱۵ سال بودند.

کشف گورهای دسته‌جمعی کودکان خشم و انزجار مردم را برانگیخته و و در روزهای گذشته کلیساهای کاتولیک‌ به آتش کشیده شدند. در تازه‌ترین مورد هم پس از کشف گور دسته‌جمعی کودکان دو کلیسای دیگر کاتولیک‌ به آتش کشیده شد.

در گذشته، ۱۵۰ هزار کودک بومی کانادا به اجبار از خانواده‌های‌شان جدا و در مدارس و اماکن کلیسای کاتولیک‌ اسکان داده شدند. بسیاری از این کودکان مورد بدرفتاری یا سوء استفاده جنسی قرار گرفتند. بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر از این کودکان در نتیجه این آزار و اذیت‌ها کشته شدند.

در یک تحقیق شش ساله که گزارش آن سال ۲۰۱۵ منتشر شد از این اقدام به عنوان “قتل عام فرهنگی” یاد شده است. در این گزارش، جزئیاتی از آزارهای وحشتناک جسمی، تجاوز، سوء تغذیه و دیگر جنایات بیان شده است.

مدارس کاتولیک از سال ۱۸۴۰ تا دهه ۱۹۹۰ توسط کلیساها اداره می‌شدند.

در نتیجه جنایاتی که انجام گرفته نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان بومی نیز سرنوشت تلخی داشتند. در حال حاضر هم بومی‌های کانادا مشکلات اجتماعی فراوانی مانند اعتیاد به الکل دارند. میزان خودکشی نیز در میان آنان افزایش یافته است.

دولت کانادا در سال ۲۰۰۸ رسما از این بابت عذرخواهی کرده است. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفته است که مقصر اصلی ولی کلیسای کاتولیک است.

ترودو رسما از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان خواسته است به کانادا سفر کرده و رسما عذرخواهی کند.

منبع:ایسنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار