موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش و تحصیل/استانها
235176
۱۰ تیر ۱۴۰۰

تشکیل مجمع خیران حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از راه اندازی مجمع خیران حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد و گفت: این مجمع با جذب خیران شرایطی را برای حضور کودکان بازمانده از تحصیل در مدرسه فراهم خواهند آورد.

به گزارش کودک پرس ،مریم بیدخام روز پنجشنبه با اعلام این مطلب در سالن جلسات آموزش و پرورش استان قزوین ، با تاکید بر ضرورت شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل با محوریت آموزش و پرورش و با همکاری سایر دستگاههای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی افرود: با توجه به آمار موجود در حال حاضر  یکهزار و ۲۳۷ کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده اند.
وی اظهار داشت: این کودکان پس از شناسایی اولیه باید تلاش شود علاوه بر حمایت‌های لازم به منظور فراهم آوردن زمینه لازم جهت ادامه تحصیل سایر مشکلات آنها اعم از بهداشت و درمان ، مهارت اموزی، بیمه و سایر نیازهای آنها با کمک خیران مرتفع شود .
بیدخام به فرهنگیان خیراندیش و نیکوکار اشاره کرد و افزود : در آموزش و پرورش معلمین بسیاری هستند که علاقه مند به آموزش کودکان نیازمند و بازمانده از تحصیل هستند که این مجمع می تواند بستر لازم را برای آنها فراهم آورد .
مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین در  ادامه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در کشور  اشاره کرد و گفت : با توجه به نوین بودن آموزش در فضای مجازی به ویژه در مقاطع ابتدایی و عدم دسترسی اقشار محروم جامعه به تبلت که باعث شد تا برخی از دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته استان از نعمت بهره مندی از تحصیل محروم شوند باید تلاش شود در تابستان جاری به همت خیران این خسارت جبران شود .
بیدخام از تابستان جاری به عنوان فرصت طلایی یاد کرد که با محوریت آموزش و پرورش و همکاری خیرین و تشکل‌های مردم نهاد دانش آموزان بازمانده از تحصیل فرصت استفاده از آموزشهای رایگان را تا قبل از شروع تحصیلی سال جاری داشته باشند .
وی با بیان اینکه در استان خیریه های متعددی در زمینه های مختلف حمایتی از جمله خیرین مدرسه ساز ، تهیه جهیزیه ، درمان بیماران خاص ، کمکهای مومنانه و سایر موضوعات فعالیت می کنند ، افزود : برای شناسایی و حمایت از کودکان در معرض آسیب که به هر دلیل از تحصیل جا مانده اند، ضروری است این مجمع با محوریت آموزش و پرورش و همکاری خیرین استان در راستای حمایت و اموزش کودکان بازمانده از تحصیل تاسیس شود .
وی تلاش برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به کلاس درس ، مهارت آموزی آنها ، اشاعه فرهنگ مشارکت خیرین ، کمک به اشتغال جوانان ، ترویج فرهنگ انفاق  را از جمله اهداف این خیریه برشمرد.
وی اظهار امیدواری کرد با مشارکت خیرین و نیکوکاران خیر اندیش هیچ کودکی از تحصیل محروم نشود .

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار