235167
۱۰ تیر ۱۴۰۰

نقش تشکل‌های مردمی در حوزه حقوق کودکان پررنگ شود

استاندار همدان با تاکید بر افزایش نقش و تاثیرگذاری تشکل‌های مردم نهاد در آموزش و دفاع از حقوق کودکان اظهار داشت: نقش این تشکل‌ها در حوزه حقوق کودکان پررنگ شود.

به گزارش کودک پرس ،«سید سعید شاهرخی» روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مرجع متناظر استانی حقوق کودک اظهار داشت: توجه به حضور و نقش آفرینی مردم در قالب تشکل های مدنی و احیای سازمان های مردم نهاد از مهمترین و درخشان ترین دستاوردهای دولت تدبیر بوده است.

وی عنوان کرد: دفاع از حقوق کودک و هر اقدامی که امروز برای رشد اصولی کودکان انجام دهیم، سرمایه گذاری برای آینده و فردای روشن این سرزمین را در بر خواهد داشت.

شاهرخی با بیان اینکه دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد باید طرح‌های خلاق و هدفمند خود را برای ارتقای قابلیت‌های نسل کودک ارائه دهند ادامه داد: تمام مسوولان، مردم، والدین و مددکاران در استیفای حقوق کودکان مسوولیت دارند زیرا کودکان همواره نیازمند حمایت هستند تا بتوانند رشد همراه با خلاقیت فردی و گروهی را آموزش ببینند.

استاندار همدان استفاده از ظرفیت شهرداری ها در ایجاد فضاهای ویژه کودک را مهم دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد محلات و پارک های جیبی در مناطق مختلف شهرها می تواند به حفظ حقوق شهروندی و کودکان کمک کند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه بسیاری از مفاهیم کلیدی در حقوق فردی و اجتماعی کودک باید در این سنین با روش های جذاب و کارآمد در وجود آنان نهادینه شود یادآور شد: علاوه بر دستگاه های دولتی تشکل های مردمی و ظرفیت هایی مانند مساجد، مراکز فرهنگی و اجتماعی هم می توانند در حفظ حقوق کودک مورد توجه قرار گیرند.

«محمود عباسی»  معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به همراه هیات همراه روز پنجشنبه در سفر یک روزه جهت شرکت در آیین آغاز به کار کلینیک تخصصی حقوق کودک به همدان سفر کرد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار